Internetbanking využívá 9 z 10 lidí

Internetové bankovnictví je dnes již naprostou samozřejmostí. Aktivně jej využívá 88 % internetové populace, častěji jsou to lidé s maturitou nebo vysokoškolským titulem a respondenti s nadprůměrnými příjmy. Lidé bez maturity a respondenti s příjmem do 10 000 Kč častěji než ostatní internetové bankovnictví zcela ignorují. I v dnešní době mobilních zařízení naprostá většina lidí na internetové bankovnictví přistupuje převážně z PC nebo notebooku, přičemž notebook je dnes již využíván o něco častěji než desktop. Třetina respondentů se sice do bankovnictví přihlašuje i z mobilního telefonu a desetina z tabletu, tato zařízení jsou ale spíše doplňková. PC častěji preferují lidé nad 45 let věku. Mladí lidé do 30 let a vysokoškoláci častěji používají notebook, muži a Pražané pak mobilní telefon nebo tablet. Ženy dávají přednost notebooku, ostatní zařízení využívají méně než muži. Internetbanking provozujeme převážně z domova, případně z práce. Muži, vysokoškoláci a lidé z měst nad 100 000 obyvatel se častěji přihlašují v práci, mladí lidé i ve škole. Nejvíce flexibilní je v tomto směru věková kategorie 30-44 let – nejčastěji provozují internetbanking kdekoliv, kde zrovna potřebují. Přístupnost internetbankingu odkudkoliv závisí i na vlastnictví příslušných zařízení, a zvyšuje se tak s rostoucí výší příjmů.

Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a MEDIARESEARCH, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR.

Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia