Svět social media marketingu se v květnu přesune do Prahy. Svou globální konferenci Engage v české metropoli totiž poprvé uspořádá původně česká firma Socialbakers. Hlavní hvězdou třídenní akce bude bývalý šéf společností Apple a PepsiCo John Sculley, kterého doprovodí dalších více než 40 přednášejících.
Socialbakers – přední světová společnost v oblasti měření a analýzy sociálních médií – oficiálně oznámila, že letošní ročník její konference Engage proběhne v Praze 20. až 22. května. Toto největší odborné setkání v oblasti social media marketingu se zatím vždy konalo buď v New Yorku, nebo Londýně. Praha se tak stane teprve třetí světovou metropolí, kde se tato prestižní akce bude konat.
„Engage se stala ve světě social marketingu jednou z nejdůležitějších událostí roku – jde o globální event, kde přední on-line marketéři odhalují strategii svých značek na sociálních sítích od tvorby a správy obsahu přes zákaznickou podporu až po optimalizaci reklamy,“ říká Jan Řežáb, CEO a jeden ze zakladatelů Socialbakers.
„Bude to největší na světě“
„Po Londýně a New Yorku jsme se rozhodli udělat letošní ročník doma a dát tak českým a slovenským marketérům šanci osobně se setkat s absolutní špičkou v oboru. Pro zahraniční účastníky bude zase kromě programu určitě atraktivní i návštěva a atmosféra Prahy,“ vysvětluje Řežáb.
Jeho úspěšná firma, která je považována za lídra světového trhu, totiž byla založena před šesti lety v Plzni. „Pořádali jsme přes 65 akcí v zahraničí – a poprvé bereme náš největší event do Prahy. Bude to největší marketingová konference na světě,“ dodává Řežáb s tím, že pro Prahu se snaží připravit „velmi, velmi speciální formát“.
Tisícovka ve Foru Karlín
Hlavní hvězdou Engage Prague 2015 bude zmiňovaný Sculley, dnes významný investor, mentor a filantrop. Mezi dalšími potvrzenými přednášejícími jsou John Saydam, šéf social media marketingu aerolinek Emirates, nebo Gem Wim Haar, který řídí komunikaci na sociálních sítích v KLM. Celkově jsou avizována vystoupení více než čtyř desítek spíkrů. Program kromě přednášek nabídne i desítku workshopů, zaměřených na specifika různých průmyslových odvětví a jednotlivých sociálních sítí.
Kapacita Engage 2015 je tisíc míst. Pro české a slovenské účastníky bude rezervováno 150, zbývající obsadí zahraniční účastníci – převážně z USA, Asie a Evropy. Všechny dosavadní konference Engage byly přitom vždy vyprodány. Akce se bude konat v multifunkčním prostoru loni otevřeného areálu Forum Karlín. Součástí komplexu je ovšem i mediální newsroom vydavatelství Economia. M&M tak bude mít Engage 2015 přímo „z první ruky“.
Jan Řežáb, 27, CEO, Socialbakers
Teprve 27letý Řežáb byl na přelomu roku magazínem Forbes jako první Čech zařazen na každoroční seznam 30 nejvlivnějších lidí pod 30 let. „Na začátku byl Facebook pro marketéry jedna velká nepřehledná džungle. Marketingové příležitosti nebo měření efektivity zde realizovaných kampaní byly velká neznámá. Jan Řežáb se v tom rozhodl udělat pořádek,“ píše dramaticky měsíčník ve svém speciálu Forbes 30 Under 30.
Firma dnes podle Forbesu disponuje největším objemem dat ze sociálních sítí ze všech subjektů, které se této problematice věnují. Má už také 300 zaměstnanců a pobočky v 11 zemích, včetně New Yorku. Mezi jejích 2500 klientů patří třeba Nestlé, Lenovo nebo banka Western Union. Investoři už do ní vložili více než 34 milionů dolarů a aktuálně je oceňována na 200 milionů dolarů. Loni přitom zdvojnásobila své příjmy.
„Chtěl jsem žít rychle a věci si ujasnit brzo,“ řekl Forbesu Řežáb, který svůj první byznys založil v 15 a jako řečník už vystoupil i v sídle NATO.
Když loni v dubnu Jiří Voves, Josef Šlerka a Jan Řežáb ze Socialbakers navštívili Forum Karlín, ještě nebylo úplně hotovo. Letos v květnu se tam bude konat jejich stěžejní konference Engage.