Reklama
Megaboard

Dobrý e-shop? Dostatek informací a zboží skladem…

Za nejdůležitější atributy e-shopů považují lidé kvalitně popsané technické informace o produktech a dostupnost zboží skladem, na třetím místě pak figuruje doprava zdarma. Uvádějí to výsledky výzkumu E-Commerce 2014, který pro Asociaci pro elektronickou komerci pravidelně realizuje společnost Mediaresearch. Výzkum proběhl na Českém národním panelu, zúčastnilo se ho 1730 respondentů z aktivní internetové populace.

Zboží raději domů než na pobočku

Velmi oblíbené jsou u českých internetových uživatelů srovnávače zboží, jejichž příklady jsou třeba Heureka.cz nebo Zboží.cz. Dvě třetiny zákazníků je využívají vždy nebo u většiny svých nákupů on-line.

Při výběru zboží v e-shopu se internetoví uživatelé rovněž řídí nejnižší cenou, kvalitním zobrazením zboží (například fotografie produktu, jeho otočení v prostoru a tak dále) a dobrou strukturou vyhledávání v obchodu, aby se uživatel snadno zorientoval.

Platbu za zboží objednané on-line lidé preferují vyřizovat bankovním převodem (27 %), hned druhou nejvyužívanější metodou je pak použití platební karty (ve čtvrtině případů) a 24 % uživatelů využívá dobírku. Pouze 12 % lidí dává přednost osobnímu převzetí zboží na pobočce obchodu.

Otravné registrace

Negativně uživatelé vnímají povinnou registraci před dokončením objednávky: dvěma třetinám lidí tento požadavek nevyhovuje, a 13 % z nich dokonce od nákupů odradí.

Poměrně důležitým prvkem e-shopů se podle výzkumu ukazují být také odborné certifikáty: díky nim e-shop u většiny zákazníků budí pozitivní dojem, ačkoli na výběr on-line obchodu nemají přímý vliv. Na certifikáty dá při výběru konkrétního obchodu 23 % uživatelů.

Dotazovaní odpovídali také na otázku, jaké mají podle nich e-shopy výhody oproti kamenným obchodům. Nejvíce oceňují možnost snadného srovnání nabídek jednotlivých on-line obchodů, úsporu času, možnost objednání zboží kdykoli, pohodlné dodání a výhodnější ceny.

Mezi nadstandardní služby, které by uživatelé rádi v e-shopech využívali v budoucnu, patří prodloužená záruka na zboží, odvoz starého spotřebiče nebo okamžitá expedice (například kurýrem).

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

ROI
Jan Nízky, A+Manual
KFC Bukurešť

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále