Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Dobrý e-shop? Dostatek informací a zboží skladem…

Za nejdůležitější atributy e-shopů považují lidé kvalitně popsané technické informace o produktech a dostupnost zboží skladem, na třetím místě pak figuruje doprava zdarma. Uvádějí to výsledky výzkumu E-Commerce 2014, který pro Asociaci pro elektronickou komerci pravidelně realizuje společnost Mediaresearch. Výzkum proběhl na Českém národním panelu, zúčastnilo se ho 1730 respondentů z aktivní internetové populace.

Zboží raději domů než na pobočku

Velmi oblíbené jsou u českých internetových uživatelů srovnávače zboží, jejichž příklady jsou třeba Heureka.cz nebo Zboží.cz. Dvě třetiny zákazníků je využívají vždy nebo u většiny svých nákupů on-line.

Při výběru zboží v e-shopu se internetoví uživatelé rovněž řídí nejnižší cenou, kvalitním zobrazením zboží (například fotografie produktu, jeho otočení v prostoru a tak dále) a dobrou strukturou vyhledávání v obchodu, aby se uživatel snadno zorientoval.

Reklama
MMcite

Platbu za zboží objednané on-line lidé preferují vyřizovat bankovním převodem (27 %), hned druhou nejvyužívanější metodou je pak použití platební karty (ve čtvrtině případů) a 24 % uživatelů využívá dobírku. Pouze 12 % lidí dává přednost osobnímu převzetí zboží na pobočce obchodu.

Otravné registrace

Negativně uživatelé vnímají povinnou registraci před dokončením objednávky: dvěma třetinám lidí tento požadavek nevyhovuje, a 13 % z nich dokonce od nákupů odradí.

Poměrně důležitým prvkem e-shopů se podle výzkumu ukazují být také odborné certifikáty: díky nim e-shop u většiny zákazníků budí pozitivní dojem, ačkoli na výběr on-line obchodu nemají přímý vliv. Na certifikáty dá při výběru konkrétního obchodu 23 % uživatelů.

Dotazovaní odpovídali také na otázku, jaké mají podle nich e-shopy výhody oproti kamenným obchodům. Nejvíce oceňují možnost snadného srovnání nabídek jednotlivých on-line obchodů, úsporu času, možnost objednání zboží kdykoli, pohodlné dodání a výhodnější ceny.

Mezi nadstandardní služby, které by uživatelé rádi v e-shopech využívali v budoucnu, patří prodloužená záruka na zboží, odvoz starého spotřebiče nebo okamžitá expedice (například kurýrem).

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)