Pokud byl dřív obsah na sociálních sítích o obrázcích, nyní se do popředí dostává video. Kvalitní on-line videoobsah ve značkové komunikaci má velkou budoucnost a značky mají před sebou velký kus práce. Proč zrovna video, nestačí už snad vizuály? Jak se ukazuje, čím dál víc značek na Facebooku pracuje častěji s videem ve standardní komunikaci. Díky tomu mají vyšší zásah, vyšší engagement a počet sdílení. A co víc, pokud využívají další kanály, jako je YouTube nebo Instagram, daří se jim vytvářet integrované kampaně a oslovovat další fanoušky. Kvalitní video má větší dosah než klasický post a žije déle. S funkcí automatického spuštění videa na Facebooku pak jdou čísla ještě nahoru. Pokud si ovšem říkáte O. K., děláme spoustu eventů, tak to jenom natočíme a dáme na Facebook, tak to přesně není ono. Připravte si dlouhodobější koncept, jaká témata budete videem chtít o vaší značce předávat fanouškům. Jsou to emoce, nebo větší příběh? Může to být třeba i váš nový design nebo unikátní balení. Vždy je ale potřeba investovat do kvalitní produkce. Bez toho nemusí obsah fungovat tak dobře, jak očekáváte. Současně počítejte s tím, že potřebujete také mediální budget, kterým video podpoříte v jednotlivých kanálech. Bez toho se samo šířit nebude. Často se setkáváme s paradoxy, že značka má kvalitní brandový obsah, ale jediné využití je pouhé umístění na YouTube kanál, instagramový účet nebo facebookový profil, ale to nestačí. Když se už rozhodnete, že točíte, nechtějte jen jedno video. Každá sociální síť je jiná, připravte proto video vždy na míru. Instagram, YouTube chtějí každý to svoje. Facebook navíc omezuje organický zásah příspěvků, které mají totožný obsah jako v reklamě. Je potřeba přijít s vlastní, autentickou kreativou. Myslete i na stopáž, ideální pro Instagram je 15 vteřin, pro Facebook okolo minuty. Na YouTube maximalizujte zhlédnutí vašeho kanálu a připravte k videu endframe s dalšími tipy, co si pustit. Uvidíte, že vám půjdou čísla nahoru.
Honza Kotek
jednatel, TL5 Digital
([email protected])
Video na Facebooku zaručuje vyšší zásah, engagement i počet sdílení.