Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Český rozhlas popírá „tajnou dohodu“ o BBC

Někdejší radní Českého rozhlasu Štěpán Kotrba uvedl v článku pro Parlamentní listy, že součástí domluvy mezi Asociací provozovatelů soukromého vysílání a Českým rozhlasem o vzniku čtvrtého programového okruhu v FM pásmu pro stanici ČRo Plus byla i nezveřejněná klauzule k ukončení sporu o vysílání Studia Zet, které provozuje společnost Lagardere Active (více viz M&M 3).

Kotrba píše o dohodě generálního ředitele ČRo Petera Duhana (na snímku a šéfa Lagardere Michela Fleischmanna „o definitivní ztrátě možnosti blokovat dodržování licence Rádia Zet“. Oba zmíněné subjekty ale toto tvrzení odmítají.

Pouhá časová shoda?

Výkonný ředitel Lagardere Miroslav Hrnko upozorňuje, že jeho společnost nevedla spor ohledně vysílání Studia Zet na rádiu BBC s ČRo, ale s Radou pro rozhlasové a televizní vysílání. Té dal později za pravdu soud. „Lagardere nyní podniká kroky k řešení vzniklé situace. Probíhá i písemná komunikace a jednání mezi Lagardere a ČRo o podmínkách dodávání bloků ČRo do vysílání BBC. Časová shoda s projednáváním novely je živnou půdou pro nepodložené spekulace,“ myslí si Hrnko.

Reklama
Abovalve

Stručněji se vyjádřil tiskový mluvčí ČRo Jiří Hošna: „Na výmysly v článku pana Kotrby vůbec nehodláme reagovat.“

Lagardere a ostatní privátní provozovatelé celou dobu tvrdí, že novela zákona o ČRo, která mu umožní vznik čtvrtého okruhu, musí myslet na zachování vyváženého duálního rozhlasového systému v ČR a na zachování stability na reklamním trhu. „Žádná další podmínka nikdy nebyla,“ uvedl Hrnko.

Podle Kotrby ale Fleischmann existenci dohody týkající se BBC připustil a odvolává se na zvukový záznam z jednání ve sněmovně. „Nakonec jsme se dohodli i na určitém řešení kauzy BBC,“ řekl na něm Fleischmann. „Kdyby bylo pravda to, co říká Hrnko, nemohla by být pravda to, co řekl Fleischmann,“ dovozuje Kotrba. „Potvrzuji, že probíhá komunikace ohledně podmínek dodávání bloků ČRo do vysílání Studia Zet. To jsem měl také na mysli, když jsem řekl, že se domlouváme na řešení kauzy BBC,“ vysvětlil pro M&M Fleischmann.

Ustoupit musely obě strany

Výsledná dohoda znamenala ústupky ze strany jak APSV, tak ČRo. „Omezení reklamy na všech okruzích ČRo se ukázalo pro rozhlas nemožné a APSV ustoupila,“ přiznává Hrnko. ČRo chtěl na novém okruhu zachovat vysílání sponzorských vzkazů, ale ustoupil. Jejich zachování bude možné jen v případě, že na něj budou navázána vysílací práva na vybrané akce, typicky sportovní nebo kulturní.

O komentář jsme požádali i mluvčího Rady ČRo Jiřího Vejvodu, ten ale odmítl s tím, že rada se bude touto záležitostí zabývat na svém zasedání ve středu 28. ledna.


Český rozhlas považuje výsledek jednání s APSV za splnění svých hlavních cílů, kterými bylo vytvoření podmínek pro schválení tzv. malé novely a vstup ČRo Plus do FM pásma.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)