Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Čaje nakupujeme hlavně v supermarketu

Čaje stále patří mezi oblíbené nápoje – každý den je pije 40 % dotázaných, minimálně jednou týdně si je dá dalších 46 % respondentů. Pro třetinu internetové populace je nejoblíbenější ovocný čaj, čtvrtina preferuje černý (častěji muži) a čtvrtina zelený čaj. Polovina lidí si vybere čaj již naporcovaný, sypaný čaj upřednostňuje jen 9 % dotázaných. I když 83 % respondentů deklaruje, že se při nákupu čaje snaží o kompromis kvality za přijatelnou cenu, většina z nich stejně pořizuje čaj v supermarketu, kam běžně chodí i pro ostatní potraviny. Ve specializovaném obchodě nebo čajovně nakupuje pravidelně jen desetina dotázaných, hlavně ti, kteří preferují sypané čaje. S tím souvisí i cena, kterou jsou ochotni respondenti zaplatit za jedno běžné balení čaje – lidé, kteří mají raději sypaný čaj, zaplatí za jeho 50 g klidně i 90 Kč. Naopak ti, kteří preferují porcovaný čaj, jsou ochotni za jedno balení obsahující 20 sáčků zaplatit do 50 Kč. Pod pojmem „kvalitní čaj“ si polovina respondentů představuje nápoj, který má dobrou chuť. 21 % lidí vnímá čaj jako kvalitní, pokud je vyroben z kvalitních, přírodních surovin a má správné složení. Některým přijde čaj kvalitní, pokud má aroma, voní nebo pokud je sypaný, ne prachový. Kvalitu také někdy zaručuje značka či výrobce.

Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a MEDIARESEARCH, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR.

Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ
Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu