Změněnou strukturu poroty, trofej, která se „zcela vymyká cenám z ostatních soutěží a bude ozdobou v každé oceněné agentuře“, a teprve třicetiletého předsedu poroty. Tohle všechno a ještě mnohem víc slibují organizátoři letošního ročníku naší největší soutěže reklamní kreativity ADC Creative Awards, familiérně známé taky pod původním jménem Louskáček, která oficiálně zahajuje příjem přihlášek.
Podle předsedy pořádajícího Art Directors Clubu Hadjiho Moussy, jinak kreativního ředitele agentury DDB Praha, bude porota nově rozdělena na jury kmenovou a tři poroty odborné, aby tak „mohla ještě kvalitněji posuzovat práce v jednotlivých kategoriích“.
Kmenová porota bude slože- na z předsedy a dvou zástupců ADC, jednoho zástupce spřáteleného Creative Copywriters Clubu a tradičně i reprezentanta slovenského ADC. Odborné poroty – pro „klasické“ reklamní formáty, digitál a design – budou společně s kmenovou jury posuzovat jednotlivé kategorie. Digitální porota byla vybírána ve spolupráci s Asociací digitálních agentur, zatímco do designového panelu byli pozváni významní čeští designéři.
Po letech, kdy v čele hlavní poroty vždy stál zasloužilý „heavy-weight“ kreativec s dlouhou kariérou, se ADC rozhodl oslovit zástupce nastupující reklamní generace. Předsedou poroty proto bude teprve 30letý copywriter amsterdamské Wieden+Kennedy Jevgenij Primašenko.
„Dokázal se vypracovat z jekatěrinburské agentury Voschod do jedné z nejlepších světových agentur a vyhrát nepřeberné množství cen. Je to jasný signál, že věk ani geografická poloha místa, kde člověk začíná, není překážkou. Věříme, že to může být velkou inspirací pro české kreativce,“ říká k tomu Hadji Moussa.
„Věříme, že tyto změny jsou důkazem, že naše soutěž je stále tou nejrelevantnější v zemi. A přesvědčí i agentury, které se z jakéhokoli důvodu v loňském roce neúčastnily. A že se nám podaří oslovit i nové účastníky z menších nezávislých agentur, studií i freelancerů. ADC Creative Awards totiž už dávno nejsou jen soutěží několika velkých agentur, ale především svátkem všech českých kreativců – a ti už zdaleka nesídlí jen v reklamních agenturách,“ doplňuje Moussa.
Předsedou hlavní poroty letošních ADC Creative Awards bude teprve 30letý Jevgenij Primašenko z Wieden+Kennedy Amsterdam.