František Dillinger
ředitel lékáren Salfa
Společnost Salfa provozuje lékárenskou síť v Teta drogeriích a e-shop Léky.cz. V souvislosti s rebrandingem a redesignem Teta drogerií se postupně mění i lékárny.
Rekonstrukce a nový design lékáren v Teta drogeriích má mj. pomoci vašemu záměru orientovat se na kosmetiku a produkty k péči o tělo. Které značky budete nabízet? Plánujete i speciální proma?
Protože při prodeji kvalitní léčebné kosmetiky hraje odborné poradenství klíčovou roli, je prodej prostřednictvím vyškoleného personálu lékáren ideální symbiózou produktu a prodejního místa. Nabízíme prioritně značky Bioderma, Eucerin a L’Oréal. Ale máme i výrobky méně známých a vysoce kvalitních značek, které hledají své místo na trhu. Připravujeme promo akce s několika výrobci. Načasování a formu budeme komunikovat se zákazníky prostřednictvím našich letáků.
Jakým způsobem jste upravili rozvržení produktů v regálech?
Cílem nového merchandisingu v našich lékárnách je především zajistit, že se správné zboží nachází na správném místě z hlediska potřeb zákazníka. Jde tedy o snadnou orientaci v kategoriích a rychlé vyhledání výrobku, který odpovídá očekávání zákazníka. Protože jsme typickými „pultovými“ lékárnami, slouží vystavení zboží zároveň i obslužnému personálu k bezproblémovému výdeji zboží. Kategorie jsou zvoleny především podle nejčastějších potíží (bolest, nachlazení, rýma, kašel) a podle cíle použití (pohyb, zažívání, péče o tělo). Máme i obecné kategorie zdraví a zvláštní kategorii děti/maminky.
Na rozdíl od konkurence Benu nebo Dr. Max zůstávají produkty ve vašich lékárnách kompletně pod zámkem. Koncept otevřeného zboží se neosvědčuje?
Vystavení „před tárami“ je skutečně v prosvětlených zasklených vitrínách. V těchto výstavních prostorech najde zákazník kvalitní léčebnou kosmetiku, specifické doplňky stravy a zdravotnické prostředky. Naším záměrem je samozřejmě co nejvíce ochránit cenné zboží před odcizením a znečištěním, nicméně dalším cílem je, aby každý prodaný produkt z naší lékárny byl předem konzultovaný s farmaceutem nebo farmaceutickým laborantem. To umožňuje důsledně vysvětlit optimální použití výrobku a minimalizovat případnou nespokojenost zákazníka. Výsledky našich prodejů po rebrandingu ukazují, že zaměřit se na osobní přístup a profesionální poradenství je správná cesta.
Kromě prodejen v Tetě provozujete on-linový obchod sLéky.cz. Jak se vám v internetovém prodeji daří ve srovnání s kamennými prodejnami?
Internetový obchod sLéky.cz je mladý projekt, který má obrovskou dynamiku a jeho výkon roste meziměsíčně v desítkách procent. Z hlediska objemu prodejů je pro nás stále klíčový prodej v kamenných lékárnách, ale on-linový obchod se stal za poslední rok důležitou částí obchodního výsledku. Naším záměrem je paralelně rozvíjet oba prodejní kanály.