Reklama
Megaboard

Jak na kampaně během hlavní sezóny radí Meta

Meta sdílí v pěti bodech doporučení pro zvýšení výkonu kampaní na Facebooku a Instagramu během podzimních akcí a předvánoční sezóny.

Skupina Meta uvádí, že její investice do automatizace a technologií umělé inteligence (AI), pomáhají značkám zvyšovat efektivitu jejich kampaní na platformách Facebook a Instagram. Zmiňuje například, že během loňského čtvrtého čtvrtletí došlo ke zvýšení konverzí meziročně o 20 procent a více než trojnásobnou návratnost investic za rok 2022.

„Zvlášť v případě nástroje Advantage+ si všímáme většího zájmu a úspěchů v e-commerce a reatilu,“ uvedla během hovoru s analytiky po zveřejnění výsledků za letošní druhé čtvrtletí  Susan Li, šéfka financí Mety, a pokračovala: „Pokračujeme ve spouštění dalších funkcí pro inzerenty, aby mohli pro své kampaně lépe využívat Advantage+ a měřit výsledky.“

Nyní Meta zveřejnila v pěti bodech doporučení „Peak Season, Peak Performance“ pro to, co mohou značky dělat pro lepší využití nástrojů Mety během podzimních akcí a předvánoční sezóny. Soustředí se na zjednodušení účtů, automatizaci, kreativní diverzifikaci, kvalitu dat a ověřování výsledků.

Zjednodušení účtů podle Mety pomáhá zefektivnit „učící fázi“ pro AI, která probíhá na začátku každé kampaně. Pro to mimo jiné radí konsolidaci příležitostí, jako kombinaci oslovování nových a retargeting cílových skupin nebo omezení reklamních sad tak, aby každá dosáhla 50 konverzí týdně.

Automatizace pak umožňuje marketérům držet krok s proměňujícím se zákaznickým chováním. Například při využití nástroje Advantage+ podle Mety kompletní automatizace zvyšuje návratnost investic na reklamu o 32 procent.

Kreativní diverzifikace vychází vstříc faktu, že lidé nakupují stejné zboží z různých důvodů. Tomu přizpůsobená kreativa podle Mety zvyšuje efektivitu o 32 procent a inkrementální zásah o osm procent. Značkám Meta mimo jiné doporučuje identifikovat nejvýznamnější motivace i bariéry pro nákup a tomu přizpůsobit „call to action“.

Pro zlepšení kvality dat, což pomáhá lepšímu cílení a měření, pak Meta doporučuje integraci nástroje Conversions API a kombinaci a s Meta Pixel, ale také spolupráci s partnery jako jsou Shopify nebo Google Tag Manager. Upozorňuje také na to, aby se ty samé výsledky kampaní z různých zdrojů nepočítaly několikrát.

Pro ověřování výsledků Meta doporučuje využití nástroje Conversion Lift, analýzu pomocí modelování marketingového mixu a A/B testování.

Kompletní doporučení Mety si můžete stáhnout zde.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-01

MAM Exkluzivně v časopise

KFC Bukurešť
Klára Poliakov, Lasvit
Štěpán Zub (Mixit) s Adamem Ondrou a Jiřím Procházkou

MAM Téma čísla

2025
Téma Ročenky 2024
letaky
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále