Poprask kvůli šalině. CGI musí být na hraně, říkají autoři fake OOH kampaně pro Škoda Česká republika

Za pět dní 13 milionů přehrání, 160 tisíc „lajků“ a 700 komentářů. To je skóre videa s fake OOH reklamou z ulic Brna, které pro Škoda Česká republika v rámci kampaně k MS v hokeji vytvořily agentura Etnetera Motion a kreativní studio Punctum Images. „Čekali jsme, že bude úspěšné, ale ne až tolik,“ připustil pro MAM Michal Bubeníček, CEO Etnetera Motion.

Šalina projíždí po brněnském náměstí Svobody a hokejovou rukavicí připevněnou na svém boku si plácá s rukavicemi „obrandovanými“ logem automobilky a připevněnými na pružinách podél kolejí. Tohle video v uplynulém týdnu vzbudilo poprask na českých sociálních sítích a nejen tam. „Máme obrovskou radost. Předčilo to naše očekávání, a to se většina z nás v algoritmech sociálních sítí pohybuje už několik let,“ přiznává Michal Bubeníček. „V zahraničí se CGI ve vizuálech užívá poměrně hojně, ale často nápady nejsou tak dobré, aby to lidé přijali pozitivně. Tady to zaklaplo,“ dodává.

Právě pozitivní sentiment komentářů je to, co autory videa hodně těší. Ne všechny české reklamní pokusy s technologií CGI z nedávné minulosti byly totiž přijaty kladně. Pak sice mohly mít zajímavý „engagement rate“, nicméně ho dosáhly i díky negativním reakcím. „Když si projedeme ty pod naším videem, nebo si je vytáhneme a necháme AI udělat přehled těch nejčastěji se opakujících, tak převažují ty pozitivní. Chytili jsme náběh hokeje, kdy lidé začínají ožívat tou horečkou, a zároveň využili lokalitu, která asi není mimo Brno úplně zažitá,“ přemítá šéf agentury Etnetera Motion.

Z její strany patří hlavní podíl na projektu kreativnímu řediteli Davidu Böhmovi, který byl autorem celé myšlenky. Za kreativní studio Punctum Images hrál klíčovou roli art director Aleš Kolaja, který se postaral o režii videí a supervizi 3D videoefektů. Množné číslo v případě výstupů je na místě, protože vedle Brna, kde se o víkendu hrál přípravný turnaj přes světovým šampionátem, je už na sítích i CGI video s brankářskou holí z Ostravy (kde se odehraje jedna ze skupin MS). Je tak jen otázkou času, kdy se na sítích objeví i fake OOH z Prahy, která je hlavním centrem hokejového mistrovství.

I to by se mělo pohybovat na hraně toho, aby bylo rozeznatelné od skutečnosti, což je přístup, který je autorskému týmu vlastní. „Když je to hodně dobré CGI, ale ve velkém rozsahu, jako to dělají třeba kolegové v Dubaji, tak divákovi dojde, že jde víc o filmovou scénu než o realitu. Když je to naopak malý nápad, ale blbě provedený, tak zase vidí fyzikální chybičky,“ vysvětluje Michal Bubeníček. „Proto jsme se s kolegy z Punctum Images snažili pohlídat, aby byly podchycené všechny detaily, na kterých by nás lidé na první dobrou mohli nachytat. Jako když si to někdo točí na mobil a tu scénu má i na displeji, nebo podobné detaily. Často se setkávám s tím, že si klienti myslí, že úspěch se skrývá v rozsahu CGI. Ale podle mě to nemusí být vůbec velká věc. Stačí jednoduchý prvek, ale musí být perfektně udělaný“ je přesvědčený CEO Etnetera Motion.

EDIT: Hokejový dres na Prašné bráně vedle Obecního domu publikovaly profily Škoda Česká republika ve čtvrtek, tedy den před startem šampionátu.

Reklama
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-07

MAM Exkluzivně v časopise

Jaroslav Vígh
Jindřich Fáborský
Milka

MAM Téma čísla

iStock_lupa_pismena_SEO_hledani_nový web-otvírák (92)
kina
Návrh bez názvu-8
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

MAM Souboj spotů leden 2025
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
Penny prsa
Super Bowl 2025 V_nový web otvírák doporučujeme (24)
MAM Souboj spotů leden 2025
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
Penny prsa
Super Bowl 2025 V_nový web otvírák doporučujeme (24)