Víte, proč náhodné zveřejňování příspěvků na sociálních sítích nestačí k dlouhodobému úspěchu vaší značky? A jaké dny nejlépe k postování využít? Objevte tajemství úspěšné komunikace na sociálních sítích v aktuálním vydání MAM 4/2024.
Jedním z klíčových prvků úspěšné strategie sociálních médií je pečlivě promyšlený výběr událostí a dat, které budou rezonovat s danou značkou. Oslovení odborníci na sociální sítě zdůrazňují, že náhodné zveřejňování příspěvků nemá dlouhodobý efekt a strategie spočívající ve vytváření obsahu na základě mimořádně promyšleného publikačního plánu má mnohem větší účinnost
Mnoho firem zařazuje významné dny do svých plánů bez hlubšího zamyšlení, což vede k záplavě podobně vypadajících příspěvků bez skutečné přidané hodnoty. Jak tedy vybrat relevantní události a vyhnout se pasti bezduchých příspěvků? Ačkoliv existují dny, které značky nemohou ignorovat, jako jsou například Vánoce, Velikonoce nebo Nový rok, značky by se měly daný den snažit co nejvíce konkretizovat. „Pokud prodávám nealkoholické pivo, mohu na Vánoce doporučit, ke kterému jídlu se hodí,“ říká v textu Alžběta Poláková z Etnetera Motion.
V digitálním vesmíru je klíčové správně vybrat komunikační platformu a cílovou skupinu. Přizpůsobit svou komunikaci podle toho, zda postuji na TikToku, Facebooku či Instagramu. „Pokud rozumíme lidem, tak víme, co jsou témata, která nejvíce rezonují v dané bublině. Taktéž díky obrovskému objemu dat na sociálních sítí snadno zjistíme, kde má takové téma větší šanci na úspěch a jestli se jedná o sociální sítě, kde jsme aktivní. S ohledem na hodnoty, dlouhodobé cíle a celkovou strategii se tak objeví shortlist událostí, které dávají smysl a pak rozhoduje konkurenceschopnost v daném segmentu, na kterou má vliv kreativa, rozpočet a lidský kapitál,“ popisuje recept na úspěšnou strategii komunikace na sociálních sítích odborník na sociální sítě a marketing Jonáš Čumrik.
Jaká KPI jsou dnes důležitá a proč není nutné soustředit se pouze na růst „followerů“? Jakým chybám a přešlapům se vyhnout? Celá verze článku je k dispozici pouze zde, v novém vydání Marketing & Media.