ChatGPT ovládl žebříčky. V březnu překonal Instagram i TikTok

ChatGPT se v březnu stal nejstahovanější aplikací na světě mimo her a poprvé v historii překonal i stálice jako Instagram a TikTok. Za rekordním růstem stojí nejen nové funkce, ale i rostoucí síla značky, která z ChatGPT dělá synonymum pro umělou inteligenci.

Podle dat společnosti Appfigures si ChatGPT stáhlo 46 milionů lidí, což je o 28 procent více než v únoru. A zároveň jde o dosud nejúspěšnější měsíc v historii aplikace.

Za náhlým nárůstem zájmu stojí hned několik faktorů. V březnu došlo k výraznému upgradu generování obrázků – poprvé po více než roce. A právě to mimo jiné odstartovalo virální trend jejich generování ve stylu japonského studia Ghibli. Internet během pár dní zaplavily ilustrace à la Totoro nebo Cesta do fantazie. OpenAI navíc upravilo i pravidla pro moderaci obrazového obsahu a vylepšilo hlasové funkce chatbota.

Přesto Appfigures upozorňuje, že za rekordním měsícem nestojí jen nové funkce. Podle jejího zakladatele Ariela Michaeliho se ChatGPT začíná stávat synonymem pro umělou inteligenci – podobně jako se kdysi „googlovalo“, dnes se „četdžípítíčkuje“. A když se mluví o AI, většina běžných uživatelů sáhne právě po ChatGPT, a ne po konkurenčních službách jako Grok, Claude nebo DeepSeek.

Síla značky tak nahrává OpenAI i do budoucna. Zatímco Claude od Anthropic se mezi běžné uživatele šíří pomalu, Grok od X má šanci prorazit hlavně díky tomu, že za ním stojí Elon Musk a jeho sociální síť. Kvalita tu paradoxně nemusí hrát až takovou roli jako marketing a dosah.

Instagram a TikTok se zatím drží na dalších příčkách. Instagram byl letos dvojkou v lednu i únoru, TikTok zase těžil z obav o možný zákaz v USA, což přimělo uživatele k rychlému stažení aplikace. Ten je však momentálně na mrtvém bodě – americký prezident Trump jedná s Čínou o setrvání TikToku na tamním trhu.

Instagram mezitím potvrzuje svou silnou pozici mezi americkými teenagery. Nový průzkum od Piper Sandler ukázal, že 87 procent z nich aplikaci používá každý měsíc, což je víc než TikTok (79 %) i Snapchat (72 %).

Do březnové globální top desítky se kromě zmíněných dostaly i další aplikace od Meta, konkrétně Facebook, WhatsApp a Threads. Nechyběly ani CapCut, Telegram nebo čínský e-commerce gigant Temu. Celkový počet stažení deseti nejúspěšnějších aplikací dosáhl 339 milionů – o 40 milionů více než v únoru.

Umělá inteligence tak láme rekordy a zdá se, že ChatGPT má našlápnuto k ještě silnějším měsícům.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-15

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-15

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Agentura roku 2025
Surfař
Mikroinfluenceři

MAM Exkluzivně v časopise

Boomerang Communication
Marek Dvořák
Agentura roku 2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Young Lions 25_nový web-otvírák - 2025-03-24T214341
AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist
Young Lions 25_nový web-otvírák - 2025-03-24T214341
AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist