LinkedIn v EU roste, ale čelí výzvám s falešnými profily

LinkedIn v druhé polovině roku 2024 zaznamenal mírný růst aktivních uživatelů v Evropské unii. Ten byl však doprovázen zvýšením počtu podvodných a falešných profilů.

Podle nařízení EU o digitálních službách (DSA) musí všechny velké online platformy poskytovat každých šest měsíců zprávy o užívání a moderování obsahu v dané oblasti. Nejnovější zpráva platformy LinkedIn uvádí, že v druhé polovině roku 2024 měl LinkedIn 52 milionů aktivních uživatelů měsíčně, přičemž 142 milionů návštěvníků se připojilo bez přihlášení.

To představuje mírný nárůst oproti 51,9 milionům aktivních uživatelů, které LinkedIn hlásil v říjnu. Ačkoli platforma zaznamenala stabilní růst počtu uživatelů, v posledních šesti měsících roku došlo k mírnému zpomalení růstu.

Co je na těchto číslech zvlášť cenné, je to, že LinkedIn poskytl skutečná data o aktivních uživatelích, místo obvyklé hlášené celkové členské základny. V současnosti LinkedIn uvádí, že má celkem více než miliardu členů, ale je důležité si uvědomit, že „členové“ a ‚aktivní uživatelé“ nejsou totéž. Pro inzerenty jsou mnohem relevantnější čísla o aktivních uživatelích, protože ukazují, kolik lidí se skutečně platformy účastní.

LinkedIn uvádí, že v EU má 184 milionů členů, ale pouze 52 milionů z nich je aktivních měsíčně, což znamená, že pouze 28 procent celkové uživatelské základny v Evropě je aktivně zapojeno do používání platformy každý měsíc. Pokud by se tento poměr uplatnil na jiné regiony, aktivní uživatelská základna LinkedIn by se pohybovala kolem 280 milionů, což je blíže k Redditu (189 milionů MAU) než k větším platformám, jako jsou Instagram (1 miliarda) nebo X (570 milionů). To je důležitý kontext pro ty, kteří hodnotí celkový dosah a zapojení LinkedIn.

Problémy se spamem a falešnými profily

I přes růst aktivních uživatelů LinkedIn čelí nárůstu počtu spamových a falešných profilů. Zpráva ukazuje, že počet uživatelských hlášení spamu vzrostl o 11 000, zatímco počet falešných profilů hlášených uživateli vzrostl o 13 000. I když tyto problémy nevedly k výraznému nárůstu vymáhání, nárůst aktivity stojí za pozornost. Vzhledem k rostoucí pozornosti, které se LinkedIn těší jako větší platforma, je pravděpodobné, že se podvodná aktivita také zvyšuje.

Reklama
Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-10_2025

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-10_2025

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

nový web-otvírák
Návrh bez názvu-17
iStock_téma_CX propast_nový web-otvírák - 2025-02-22T182251

MAM Exkluzivně v časopise

Marek Dvořák
Vojtěch Prokeš a Lumír Kajnar
David Pastrňák
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

nova_O2
airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard
nova_O2
airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard