Sluch hraje klíčovou roli v hodnocení čerstvosti a textury potravin. Využívá to i Foodora, která v rámci své kampaně Selection přináší inovativní ASMR zvuky inspirované jídlem.
Už dávno neplatí, že „jíme, abychom žili“, ale naopak se z jídla stala společenská událost, gurmánský zážitek nebo jen chvilka klidu nad dobrým talířem. Napadlo vás někdy, že chuť není pouze o tom, co máme na talíři, ale také o tom, co slyšíme? Sluch dokonce může ovlivňovat naše hodnocení textury a čerstvosti potravin.
Například profesor Charles Spence, odborník na gastrofyziku z Oxfordské univerzity, zjistil, že hlasitější zvuky (třeba při křupání chipsů) zvyšují pocit jejich čerstvosti a křupavosti.
Zvuky, které vnímáme při kousání, hrají klíčovou roli v naší celkové zkušenosti s jídlem, přičemž často nevědomě spojujeme sluchové vjemy s pocitem v ústech. Tento fenomén se netýká pouze křupavých jídel, ale i jiných textur, jako jsou například krémová jídla nebo perlivé nápoje. Spence zdůrazňuje, že zvuky tak mohou zásadně ovlivnit, jak si jídlo užíváme – a to i v prostředí, kde nadměrný hluk (například v hlučných restauracích) může negativně působit na celkový zážitek.
S těmito poznatky si pohrává i Foodora, která přichází s inovativním nápadem: ASMR zvuky inspirované jídlem. V rámci kampaně Foodora Selection, tedy výběr nejlepších podniků na platformě, které pomáhala vybrat ambasadorka programu Eva Adamczyková, Foodora vytvořila sérii zvukových stop, které jsou dostupné na Spotify, a které vás vtáhnou do světa šumění, křupání či vaření.

Tyto zvukové záznamy nažhaví chuťové pohárky zákazníků na čtyři trendy restaurace v Praze – Brambory, Dim Sum Spot, Vinohradský parlament a Meat Vandals – nejenže mohou podpořit chuť k jídlu, ale také přinést uklidňující zážitek v rámci populární ASMR kultury.
Pokud jste někdy chtěli zažít, jak zní dokonalé smažení nebo praskání bublinkového nápoje, můžete si to nyní vychutnat na vlastní uši. Tak proč to nezkusit? Možná vám tyto zvuky pomohou objevit rozměry chutí, o kterých jste dosud nevěděli.
Díky nové spolupráci mezi Foodora a platformou Spotify si navíc mohou předplatitelé užít poslech hudby na několik měsíců zcela zdarma a bez reklam.