Reklama
Megaboard

Manažerský LinkedIn žebříček 2024: Češi jsou nejlepší ve střední Evropě

Mezi pěti nejsledovanějšími CEOs velkých středoevropských firem na LinkedInu jsou hned čtyři zástupci z Česka.

Vyplývá to z výzkumu, který letos poprvé vytvořila skupina komunikačních agentur včetně českého Konektoru. V rámci Česka jsou na LinkedInu nejčinorodější právě výkonní ředitelé, naopak šéfové a šéfky marketingu jsou paradoxně poměrně pasivní.

Profesní síť LinkedIn je stále důležitějším nástrojem, který nabízí firmám spoustu možností pro networking, nábor zaměstnanců nebo budování brandu. Velká část nejvyššího managementu si jeho potenciál ale neuvědomuje nebo ho nedokáže naplno využít.

Ukazuje to Manažerský LinkedIn žebříček 2024, který sestavila společnost Rothman and Roman ve spolupráci s českou agenturou Konektor.

Žebříček vychází ze studie, která porovnávala sedm středoevropských zemí: Česko, Slovensko, Slovinsko, Maďarsko, Rumunsko, Bulharsko a Polsko. Cílem bylo zjistit, jak aktivně využívají klíčové hospodářské subjekty v regionu tuto profesionální platformu pro obchodní a komunikační účely.

Střední Evropa: velký český náskok

V rámci středoevropského regionu jsou čeští top manažeři na LinkedInu nejviditelnější. V první pětce šéfů firem z hlediska počtu sledujících jsou hned čtyři generální ředitelé z Česka.

Výrazný náskok má Klaus Zellmer ze Škoda auto a.s. – například ve srovnání s nejsilnějším maďarským CEO (Sándor Kékesi1, Jabil) má pětkrát více sledujících.

Pokud se na regionální statistiky podíváme optikou engagementu, vejdou se do první pětky dva lídři z Česka, dva ze Slovenska a jeden z Rumunska.

Celkové rozdíly mezi lídry žebříčku a ostatními CEOs jsou pak při této metrice menší. To podtrhuje význam širšího zaměření studie, která hodnotí nejen počty sledujících, ale také vyvolané reakce a jejich proporcionální vztah k počtu sledujících.

„Letos poprvé jsme sestavili tento žebříček v měřítku celého regionu, protože výhodou platformy jako LinkedIn je, že lídři komunikují v mezinárodním prostředí, kde se jejich sdělení mohou dostat k lidem, s nimiž se třeba nikdy osobně nesetkají. Totéž platí i pro zaměstnance, protože všichni stále častěji sledujeme vývoj a významné osobnosti ve svých profesích napříč hranicemi,“ uvedla Zsófia Balatoni, strategická ředitelka společnosti Rothman a Roman a zakladatelka společnosti Uniomedia.

„Naše zkušenosti ukazují, že s promyšlenou a důslednou obsahovou strategií je možné v relativně krátké době dosáhnout pozoruhodného růstu počtu sledujících i engagementu,“ dodává.

Česko: vedoucí marketingu zaostávají

V rámci Česka výzkum posuzoval 30 českých firem s nejvyšším obratem za rok 2023 podle žebříčku Coface Top 500 doplněného o komerční banky. Zaměřil se na CEOs, CFOs, vedoucí HR oddělení a ředitele a ředitelky marketingu/komunikace.

„Nejvíce si důležitost správy osobního brandu uvědomují výkonní ředitelé a ředitelky. Více než polovina z nich na LinkedIn přispívá, 40 procent navíc pravidelně. Naopak prezentace vedoucích marketingu je trochu kovářovou kobylou. Téměř všichni mají vlastní účet, ale aktivní jsou velmi málo. Jen necelá třetina z nich přidala za poslední rok více než pět příspěvků,“ komentuje výsledky výzkumu Michal Marek, vedoucí týmu sociálních médií v Konektoru.

Výkonní ředitelé a ředitelky jsou také nejvíce sledovanou skupinou, průměrně je sleduje 4800 uživatelů, median je 888 sledujících.

Český žebříček také potvrzuje fakt platný pro celý středoevropský region: Z hlediska počtu sledujících jsou zdaleka nejpopulárnější právě CEOs, kteří v této kategorii tvoří zároveň TOP 5 celkově. Naproti tomu optikou engagement rate je zastoupení různých typů manažerů pestřejší.

Oblast HR je pak jediným oborem, kde má opravdu každý vysoce postavený manažer účet na LinkedInu.

„Je jasné, že pro personalisty je LinkedIn zásadní pro jejich práci, jen třetina manažerů v HR ale přispívá pravidelně. A mezi finančními řediteli a ředitelkami je LinkedIn nejméně populární, což je určitě škoda. Protože v těch několika málo případech, kdy pravidelně přispívají, se median jejich followerů ani engagement rate od ostatních manažerských pozic zásadním způsobem neliší,“ doplňuje Michal Marek z Konektoru.

Sběr dat probíhal na konci října 2024, analyzovala se data za posledních 12 měsíců.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-01

MAM Exkluzivně v časopise

Výzvy
David Pastrňák - zlatý gól v Praze 2024
Public Relations

MAM Téma čísla

2025
Téma Ročenky 2024
letaky
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
MAM Souboj spotů 2024 čtvrtfinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
MAM Souboj spotů 2024 čtvrtfinále