Rok 2024 byl ve znamení „tiktokizace“. Dominance krátkých videí, inovace jako AI a CGI nebo GenZ trendy jako meme kultury – to vše zásadně změnilo sociální sítě. Co to znamená pro marketing, obsah a uživatele?
Sociální sítě prošly v roce 2024 výraznou proměnou. Platformy se více zaměřily na vytváření virálního obsahu než na propojení mezi lidmi.
Jak říká Vítězslav Klement z Lost Bunny Communication: „Sociální sítě přestávají být v podstatě sítěmi.“
Krátká videa na TikToku, Instagram Reels a YouTube Shorts dominovala díky rychlému tempu a emocím. Co dalšího tyto změny znamenají pro uživatele i značky?
Uplynulý rok byl o autenticitě a zábavě. Lidé chtěli lehkost a hravost, což se odrazilo na obsahu sociálních sítí.
„Obsah se stal stručným, hravým a autentickým,“ shrnuje Kateřina Žáková z GroupM Nexus.
Krátká videa dominovala, ale prostor získaly i delší formáty, jako podcasty a videocasty, které prohlubují vztah s publikem.
Jak se sociální média vyvíjela a co to přinese dál?
Více se dočtete v článku, který vyšel v rámci Ročenky MAM 2024 a je dostupný pouze pro předplatitele.