Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Komentáře jako skrytá síla LinkedInu: jak s nimi budovat značku i byznys

Komentáře na LinkedInu mohou na první pohled působit jako drobnost, ale ve skutečnosti mají obrovský potenciál. Toto téma zaznělo na konferenci LiDay, která se uskutečnila ve čtvrtek 21. listopadu v O2 universu.

Specialista na LinkedIn Miloš Křepelka během svého vystoupení zdůraznil, jak zásadní roli hrají při zvyšování viditelnosti, budování osobní značky, získávání leadů a navazování hodnotných kontaktů.

„Komentář má 12x větší hodnotu než like. Like říká: ‚Viděl jsem to, ale nemám čas.‘ Komentář naopak: ‚Četl jsem to a mám co říct.‘“ vysvětlil Křepelka.

Reklama
MMcite

Algoritmus LinkedInu totiž zvýhodňuje aktivitu uživatelů a právě zapojení do diskuzí přispívá k šíření obsahu. „Když někdo z vaší sítě reaguje, algoritmus příspěvek ukáže dalším lidem, což zvyšuje vaši viditelnost,“ dodal.

Ne každý příspěvek do diskuze však přináší stejný efekt. Jednoduché fráze jako „Super, díky!“ podle Křepelky mnoho nezmůžou. Klíčem je přinášet hodnotu – například sdílením vlastní zkušenosti, doplněním informací nebo položením otázky.

„Kvalitní zapojení nejen obohatí konverzaci, ale i algoritmus ho vyhodnotí pozitivně,“ vysvětlil. Strategicky zvolená klíčová slova navíc zvyšují pravděpodobnost, že vás někdo vyhledá.

„Komentáře jsou vlastně mikro příspěvky,“ popsal Křepelka. Pomáhají zaujmout publikum, budovat důvěru a navazovat nové kontakty. Opakovaná interakce pod příspěvky konkrétních osob může dokonce přerůst v reálnou spolupráci.

„Když si s někým dvakrát nebo třikrát vyměníte reakce, už nejste cizí. V 90 procentech případů, když takového člověka pozvu na kávu, schůzka proběhne,“ uvedl.

Pro nováčky na LinkedInu jsou tyto reakce ideálním odrazovým můstkem. „Začněte třeba jednoduchým příspěvkem do diskuze. Postupně získáte přehled a začnete si budovat reputaci,“ poradil Křepelka. I krátká denní aktivita, například 15 minut, může výrazně zlepšit viditelnost.

Strategie „zahřátí algoritmu“ – kdy reagujete na obsah jiných před publikací vlastního příspěvku – navíc zvyšuje šanci na širší dosah.

Na LinkedInu tak reakce představují víc než jen doplněk. Jsou zásadním nástrojem pro budování vztahů, posílení odbornosti a zvýšení dosahu. „Reakce jsou palivem pro váš příspěvek. Je to jednoduchý způsob, jak být vidět, aniž byste museli vytvářet vlastní obsah,“ shrnul Křepelka.

Celou reportáž z konference LiDay najdete v nejnovějším čísle MAM.

Reklama
ČEZ
Reklama
MMcite
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)