Dosah kampaní plně závislých na cookies třetích stran klesá. Tento trend bude pokračovat, říká Jiří Udatný ze Seznamu. Ten své inzerenty na „cookieless“ dobu už připravuje.
Jaká je aktuální situace kolem konce cookies třetích stran?
Jedním slovem – nejistá. Po čtyřech letech, kdy Google opakovaně posouval termín ukončení podpory cookies třetích stran ve svém prohlížeči Chrome, a tím držel trh v napětí, jsme se v červenci dozvěděli, že se plán opět mění. Místo kompletního vypnutí cookies třetích stran Google oznámil, že rozhodnutí o tom, jestli chtějí být skrze cookies sledováni, nebo ne, nechá na uživatelích.
Co to v praxi znamená?
Je pravděpodobné, že řada lidí v prohlížeči Chrome svůj souhlas zamítne, a proto můžeme očekávat další propad využívání cookies třetích stran, jako tomu bylo u podobných opatření od Apple. Musíme si také uvědomit, že už teď třetina českého internetu využívá prohlížeče, které cookies třetích stran blokují – jde třeba o Safari, Firefox nebo Edge. Pro inzerenty to znamená jediné – pokud ještě nemají reklamní strategii, která je nezávislá na cookies třetích stran, je nejvyšší čas se pustit do její přípravy. A my pro ně máme funkční řešení, která jim přechod do „cookieless“ doby usnadní.
O která řešení jde?
Už teď inzerentům nabízíme několik typů cílení, která nejsou závislá na cookies třetích stran. Jde například o sociodemografické cílení, které je díky datům z profilu přihlášených uživatelů v kombinaci s využitím strojového učení velmi přesné, což nám potvrdily i nezávislé třetí strany. Kromě toho připravujeme vylepšené cílení na zájmy, které ještě zvýší přesnost a relevanci kampaní a umožňuje uživatele oslovit personalizovaným sdělením. Mezi další možnosti patří dynamický retargeting návštěvníků Seznamu a cílení na vlastní seznamy zákazníků, které inzerentům umožňuje efektivně pracovat s jejich vlastními daty. A právě sběr těchto 1st party dat od přihlášených uživatelů je pro každou cookieless strategii klíčový. Nástroje, jako je naše Přihlášení přes Seznam, poskytují inzerentům snadný a bezpečný způsob, jak získávat data přímo od uživatelů, a tím je spolehlivě a konzistentně identifikovat. Přihlašovací tlačítko, které si lze implementovat zdarma, přináší zákazníkům e‑shopů a návštěvníkům webů pohodlný způsob přihlášení, zatímco inzerenti díky němu získají přístup k ověřeným „first party“ datům.