Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

České e-shopy zaostávají v práci s daty. Jak to změnit?

Česká e-commerce bezesporu patří mezi nejrozvinutější v Evropě, přesto je hodně co zlepšovat.

Logistiku a správu produktů mají na vysoké úrovni, v práci s daty ale tuzemské e-shopy dost zaostávají. Sbírají kvanta klientských dat, snaží se o personalizovaný e-mailing a vytvářejí věrnostní programy, přesto i e-shopy s obratem ve vyšších desítkách milionů ročně zanedbávají porozumění zákazníkům.

Když jako stálý zákazník přijdete do restaurace či obchodu, počítáte s tím, že už vás znají, osloví jménem a předpovědí vaši objednávku. Coby nový zákazník naopak uvítáte pomoc a co nejhladší průběh nákupu. Zkrátka osobitý přístup. Tak proč v online prostředí často nerozlišujeme mezi jednotlivými zákazníky a místo personalizované komunikace volíme unifikovaný, méně efektivní přístup?

Reklama
ČEZ

Češi rádi investují hromadu peněz do levné akvizice nových zákazníků, ideálně přes PPC a e-mailing. Kvůli omezené tuzemské kupní síle i malému zájmu ze zahraničí však má tento přístup limity. A tak se prodejci předhánějí, kdo urve nerozhodnutého zákazníka, než aby si hýčkali ty stávající.

Dalším problémem je zaměňování e-mailingu za celkovou strategii zákaznické retence, ač jde jen o jeden z mnoha komunikačních kanálů. A když už e-shop zvládne zákazníka oslovit ucelenou a personalizovanou komunikací, obvykle s ním neumí pracovat v reálném čase. Klíčová je dnes rychlost a hraje se o vteřiny. Oslovit zákazníka za několik hodin, natož dní po návštěvě e-shopu nebo kamenné prodejny je ušlá příležitost.

Potřebujete tak nástroje, které pracují s daty v reálném čase, poskytují aktuální přehled o zákaznické databázi a umožňují efektivní komunikaci. Nejde jen o analýzu historických dat, ale i o real-time procesy a predikci budoucího chování. Customer Data Platforma (CDP) Bloomreach Engagement nebo pokročilé analytické nástroje výrazně optimalizují zákaznickou zkušenost a zlepšují retenci.

Upadá aktivita určitého segmentu klientů po prvním nákupu? Motivujte je personalizovanou nabídkou, slevou či akcí. Dal vám zákazník s vysokou hodnotou poprvé nízké hodnocení v rámci NPS? Zařaďte jej ihned do fronty v call centru. Sledováním trendů a analýzou přelivů zákazníků mezi segmenty lépe pochopíte jejich motivaci k určitému chování a můžete lépe reagovat. A že prý jsou takové platformy strašně drahé? V Acomware vám rádi ukážeme, že je lze mít za dosažitelnou cenu a postupně je škálovat dle vlastních potřeb. Není totiž nic horšího než začít s omezenou technologií a pak ji muset měnit, což je proces na měsíce až roky.

Práce s databází zákazníků je kontinuální proces neustálého monitoringu a přizpůsobování. Budujte proto infrastrukturu tak, abyste mohli efektivně pracovat s daty a optimalizovat zákaznickou zkušenost. To by měla být vaše priorita, pokud chcete uspět v konkurenčním prostředí nejen české e-commerce a dlouhodobě růst. 

Picture of Homepage

Homepage

Olympijský vysílací triumf: hry v Paříži přinesly Warner Bros. Discovery rekordní čísla na Maxu i Eurosportu Strategický tým VML vítá nové posily, získal Pavla Kohouta a Zuzanu Foktovou Helena Mužíková místo brandu McDonald's nově rozvíjí značky krmiv Vafo Designérka Marešová spustila kampaň na podporu žen ohrožených menstruační chudobou Fabini má nové vedení marketingu, pomůže dalšímu dvojnásobnému růstu
MAM Doporučuje
A.I Média a trh Nejlepší film nultých let vás překvapí. Zapadlý hit Stevena Spielberga na prvním místě nové ankety No posts found Otvirak web – 1440x400(27) Akce Jubilejní 30. Golden Drum zveřejnil program, na přihlášky zbývá jen pár dní nova_identita Média a trh Podzim na Nově: (staro)nová identita, dva premiérové seriály i pekelná kuchyně No posts found EKO-KOM Souboj spotů červenec 2024 Soutěže I holky z první třídy vědí, jak se vyhrává v Souboji spotů Clash of the Stars Online a social Značky ukončují spolupráci s Clash of the Stars Žádné články

MAM Zprávy

POS Media Agentury Pro letní kampaně jsou typické jasné barvy a odlehčený styl Warner Bros Sport a esport Olympijský vysílací triumf: hry v Paříži přinesly Warner Bros. Discovery rekordní čísla na Maxu i Eurosportu VML posily Pavel Kohout a Zuzana Foktová Lidé Strategický tým VML vítá nové posily, získal Pavla Kohouta a Zuzanu Foktovou muzikova_helena Lidé Helena Mužíková místo brandu McDonald's nově rozvíjí značky krmiv Vafo Whoop.de Kampaně Designérka Marešová spustila kampaň na podporu žen ohrožených menstruační chudobou Lidé Fabini má nové vedení marketingu, pomůže dalšímu dvojnásobnému růstu Analýzy a data Milník zdolán. Streamovací služby využívá v Česku přes 3 miliony lidí Značky Nečekané spojení: Coca-Cola a Oreo uvádějí limitovanou edici nápojů No posts found ➥ další Loading...
MAM Nejčtenější
Hokejová kampaň, jak ji neznáte? Tak určitě, říkají Kaufland, ČT a Český hokej I holky z první třídy vědí, jak se vyhrává v Souboji spotů Olympijský vysílací triumf: hry v Paříži přinesly Warner Bros. Discovery rekordní čísla na Maxu i Eurosportu DoorDash’s Epic Super Bowl Giveaway Just Won the Cannes Lions Titanium Grand Prix Ležák Gambrinus 12 se představuje s kampaní „Zralci na chmelu“ No posts found ➥ další Loading...
MAM Souboj spotů
I holky z první třídy vědí, jak se vyhrává v Souboji spotů Chytré a šikovné školačky nebo třeba megatipovačka. Červencový Souboj spotů je tady Březnový Souboj spotů se nesl v duchu Habánských zákonů. Kampaň od WMC Grey míří do hlavního turnaje „Březen, k Souboji spotů vlezem.“ Vyberte nejlepší březnový reklamní spot MAM Souboj spotů: co na vítězný Bauhaus říkají testy Behavia No posts found ➥ další Loading...
Epica Press Club
MarketingWeek (Řecko) Καμπάνια της One Percent 360 Advertising για την Ohonos Snack Adweek (USA) DoorDash’s Epic Super Bowl Giveaway Just Won the Cannes Lions Titanium Grand Prix No posts found ➥ další Načítám...
EXKLUZIVNĚ V ČASOPISE
mcd_skelnicka Kampaně McDonald’s v nové sběratelské kampani cestuje v čase Sběratelské edice McDonald’s nejsou jen o samotných předmětech, ale také o příběhu a vzpomínkách, které přinášejí. McDonald’s nabízí... No posts found Lidé Vladimíra Kolaříková je novou PR manažerkou srovnávače Klik.cz Do marketingového a komunikačního týmu Klik.cz přichází Vladimíra Kolaříková ze společnosti... Média a trh Webový magazín EDUzín se přesouvá na Heroine.cz Od srpna 2024 zařazuje vydavatelství NextPage Media do svého portfolia webový magazín o vzdělávání... Sport a esport Cena Lukáše Přibyla za činnost klubů v oblasti marketingu patří pošesté Spartě Cenu Lukáše Přibyla, kterou Ligová fotbalová asociace každý rok oceňuje kluby za činnost v oblasti... No posts found ➥ další Loading...
TÉMA ČÍSLA
Snímek obrazovky 2024-08-13 v 9.49 Kampaně Animovaná číslice od Monety láká na hypotéku Banka v srpnu odstartovala novou kampaň v hlavní roli s animovanou číslicí od agentury Havas a produkce Alien. No posts found Kampaně Aquila rozezní novou kampaň čistým tónem přírody Aquila, nejprodávanější česká značka kojenecké vody, přichází s novou kampaní. Ta navazuje... Značky Coca-Cola a Marvel přinášejí novou limitovanou edici lahví a plechovek s příběhy hrdinů Coca-Cola představila limitovanou edici lahví a plechovek s Marvel tematikou. Fanoušci se mohou... Značky Košík zaplatí pokutu 1,8 milionu korun a změní smlouvy s dodavateli Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil svým pravomocným rozhodnutím společnosti Košík.cz... No posts found ➥ další Loading... MAM 32-32/2024 MAM 31/2024 MAM_mockup_263x300_cover-2024-26 MAM_mockup_263x300_cover-25 MAM 24/2024 MAM 23/2024 MAM 22/2024 MAM 21/2024
MAM VIDEO
Video z eventu Magnesia PLUS 3 Video z eventu Magnesia PLUS 2 Video z eventu Magnesia PLUS No posts found ➥ další Loading...
MAM Lidé
VML posily Pavel Kohout a Zuzana Foktová Strategický tým VML vítá nové posily, získal Pavla Kohouta a Zuzanu Foktovou muzikova_helena Helena Mužíková místo brandu McDonald's nově rozvíjí značky krmiv Vafo Fabini Fabini má nové vedení marketingu, pomůže dalšímu dvojnásobnému růstu Vladimíra Kolaříková_web - otvirak - 2024-08-13T142248 Vladimíra Kolaříková je novou PR manažerkou srovnávače Klik.cz No posts found VML posily Pavel Kohout a Zuzana Foktová Strategický tým VML vítá nové posily, získal Pavla Kohouta a Zuzanu Foktovou muzikova_helena Helena Mužíková místo brandu McDonald's nově rozvíjí značky krmiv Vafo Fabini Fabini má nové vedení marketingu, pomůže dalšímu dvojnásobnému růstu No posts found
MAM
Akce
kviff24 Filmové motivy na půdorysu hotelu Thermal, to je vizuál letošního KVIFF No posts found Existuje dokonalý event? Víme, co k němu potřebujete Event Fest 2024 nabídne řadu novinek, šest zahraničních řečníků a historicky největší výstavní plochu No posts found ➥ další Loading...
MAM
Analýzy a data
spir SPIR vyhlašuje tendr na realizaci projektu NetMonitor No posts found Online reklama atakuje hranici 60 miliard korun, vzrostla o 5 procent Tři čtvrtiny marketérů letos zvýší své investice do AI generovaného obsahu No posts found ➥ další Loading...
MAM
Kreativita a kampaně
Mike Martin_Ogilvy Mike Martin: přivezl jsem iniciativu „poznej svého kreativce“ No posts found Brand nemusíte vidět, stačí ho cítit, jak ukázal nizozemský McDonald's Zápis do Guinessovy knihy rekordů. Panasonic Connect má největší stálou projekci na budovu na světě No posts found ➥ další Loading...
MAM
Média a trh
seznam-menu-hero-forbes_1440x400 Silný brand překoná i náročné výzvy trhu No posts found SkyShowtime zavádí předplatné s reklamou a oznamuje výhradní partnerství s Paramount Advertising International Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design No posts found ➥ další Loading...
MAM
Online a social
Návrh bez názvu-60 Patří budoucnost krátkým videím? No posts found Evropské volby budou pro značky zkouškou Polovina spotřebitelů s alespoň jedním účtem na sociálních sítích nakupuje díky influencerům No posts found ➥ další Loading...
MAM
Zadavatelé a značky
Otvirak web – 1440x400(4) Unilever vycouval ze svých ESG cílů No posts found Koncept Nature Positive – od myšlenky k akci Pomáháme značkám myslet ekologicky No posts found ➥ další Loading...
MAM Lidé
Strategický tým VML vítá nové posily, získal Pavla Kohouta a Zuzanu Foktovou Helena Mužíková místo brandu McDonald's nově rozvíjí značky krmiv Vafo Fabini má nové vedení marketingu, pomůže dalšímu dvojnásobnému růstu Vladimíra Kolaříková je novou PR manažerkou srovnávače Klik.cz Richard Axell přechází z Triadu k agentuře společnosti Lego No posts found ➥ další Loading...
MAM
Mohlo vám uniknout
Hokejová kampaň, jak ji neznáte? Tak určitě, říkají Kaufland, ČT a Český hokej Ležák Gambrinus 12 se představuje s kampaní „Zralci na chmelu“ Prazdroj uvádí nový ležák Proud s nižším obsahem alkoholu. Chce oslovit mladé dospělé Filmové motivy na půdorysu hotelu Thermal, to je vizuál letošního KVIFF No posts found ➥ další Loading...
Reklama
MMcite
Reklama
MMcite
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)