Trendy, které se rodí a sílí v různých komunitách, dominují sociálním sítím i video platformám. Jak je mohou značky využít, ukazuje nový průvodce „trend-based“ obsahem.
Trendy, které se rodí a sílí v různých komunitách, dominují sociálním sítím i video platformám. Trendy jako „My Roman Empire“, „Girl Math“ nebo „I Think I Like This Little Life“ ukazují, jak jsou schopné pronikat do splečnosti a ovlivňovat ji. Rychlý vzestup těchto trendů zdůrazňuje silnou touhu po propojení a pocitu sounáležitosti v online komunitách, a to se týká i značek.
Globální influencerská agentura Billion Dollar Boy právě nyní se sítí TikTok vytvořila pro značky průvodce touto oblastí. Součástí příručky trend-centrického marketingu jsou také informace pramenící z rozsáhlého průzkumu, který zjišťoval, jak jsou značky schopné se tohoto rychle se měnícího kulturního tempa chytit, jak využívají tvůrce zaměřené na obsah založený na trendech a jaké odezvy u spotřebitelů tyto jejich snahy mají.
Z výzkumu, kterého se účastnilo více čtyř tisíce spotřebitelů, 500 tvůrců obsahu a 500 vedoucích pracovníků marketingu a brand manažerů z USA a Velké Británii, vyplynulo, že 94 marketérů věnuje alespoň jeden z pěti příspěvků na vlastních profilech na sociálních sítích trendům. Vedle toho více než tři čtvrtiny 77 %) marketérů uvedlo, plánuje zvýšit počet příspěvků založených na trendech v příštích 12 měsících, přičemž američtí marketéři v tomto ohledu vedou (85 %) nad těmi britskými (69 %).
Výsledky průzkumu naznačují, že využití obsahu založeného na trendech může pomoci značkám skrze partnerství s tvůrci docílit většího dopadu. Devět z deseti tvůrců uvádí lepší u „trend-based“ obsahu lepší výkon než u netrendového obsahu. Tato zjištění podporuje každý pátý (18 %) spotřebitel, když tvrdí, by s větší pravděpodobností provedl nákup nebo zvažoval nákup v důsledku toho, že by viděl značku publikující obsah založený na trendech. Tři čtvrtiny (27 %) respondentů rovněž tvrdí, že obsah založený na trendech zvyšuje zapamatovatelnost značky.
Při identifikaci klíčových výhod tvůrci konkrétně uvedli, že obsah založený na trendech:
- pravděpodobněji přiláká více nových sledujících (44 %),
- pravděpodobnější bude mít větší dosah (44 %),
- přináší více zapojení než obsah, který není založen na trendech (43 %),
- generuje více konverzí než obsah, který není založen na trendech (36 %).
Z průzkumu také vyplynulo že devět z deseti tvůrců (89 %) bylo v posledních 12 měsících osloveno, aby vytvářeli více obsahu založeného na trendech. Polovina těchto tvůrců (50 %) byla oslovena, aby vytvářela více obsahu zaměřeného konkrétně „storytelling“. Příkladem takového přístupu je například trend #GirlMath, který vyžaduje, aby tvůrce sdílel osobní příběh či anekdotu podle předem stanoveného formátu vyprávění. #GirlMath jednoduše „jedou“ příběhy v nichž vysvětlují, proč suma, kterou utratíte ze nějaký produkt, za to stojí.
Taneční trendy, které byly velice populární během pandemie v roce 2020, jsou nyní na ústupu, přičemž pouze 28 procent tvůrců bylo osloveno, aby vytvořilo více obsahu tohoto typu.
Četnější počet partnerství značek s tvůrci v oblasti trendů ukazuje, že značky se v navazování vztahů s tvůrci stávají dovednějšími, což umožňuje agilní a responzivní tvorbu obsahu. Zachycení trendu ve správný okamžik však také představuje výzvy. Těmi nejčastější jsou tyto:
- Krátká „životnost“ trendu (29 %)
- Brand-manuál (29 %)
- Slabá interpretace trendu, která by byla autentická pro identitu značky (29 %)
- Nedostatek originálního nebo jedinečného výkladu trendu (26 %)
- Hledání správného tvůrce a uzavírání smluv(25 %)
- Interní schvalování (24 %)
- Nedostatek důvěry v partnerské agentury (22 %)
- Právní výzvy (20 %)