IAB Europe ve spolupráci s Microsoft Advertising zveřejnila svou první společnou studii o generativní umělé inteligenci (Gen AI) v digitální reklamě.
Studie poskytuje cenné informace o rozšíření různých nástrojů a aplikaci, jejich využívání, ale také o narůstající potřebě vzdělání.
Od Gen AI očekávají profesionálové z oblastí digitální reklamy, že do oboru přinese revoluci v podobě automatizace úkolů, personalizovaného obsahu a že bude rozhodovat na základě dat.
Studie ukázala silné přijetí umělé inteligence – 91 procent respondentů již Gen AI používá nebo s ní experimentuje.
Dvě pětiny dotázaných uvedlo, že mají na experimenty s Gen AI a její využívání vyčleněný zvláštní rozpočet, zatímco polovina z nich podporuje v týmu talenty v oblasti AI (např. zvyšováním kvalifikace stávajících týmů a najímáním nových talentů). Téměř třetina respondentů navíc uvedla, že jejich společnost poskytuje členům týmu vyhrazené dny a čas na vzdělávání v oblasti AI.
Vedle zefektivnění provozu dotázaní stále častěji využívají Gen AI pro tvorbu obsahu a kreativní činnosti. Více než dvě třetiny respondentů uvedly, že využívají generativní AI v rámci své práce k tvorbě obsahu, polovina respondentů ji pak využívá k tvorbě kreativ.
Studie také poukazuje na citelnou poptávku po rozšířeném vzdělávání v rámci odvětví, přičemž 89 procent respondentů volá po větším počtu vzdělávacích iniciativ. Účastníci průzkumu ale také zdůrazňují důležitost transparentnosti a důvěryhodnosti.
Letos v dubnu IAB Europe zahájila činnost nové pracovní skupiny Gen AI, jejímž cílem je podpořit spolupráci a informovanost komunity a poskytnout zúčastněným stranám napříč ekosystémem digitální reklamy znalosti, zdroje a podporu nezbytnou pro orientaci ve vyvíjejícím se prostředí.
Celá studie je k dispozici zde.