TikTok bojuje proti zákazu v USA. Spouští kampaň, ve které ukazuje své přínosy pro uživatele

TikTok se postavil proti navrhovanému zákonu o prodeji v USA, který by donutil jeho mateřskou společnost ByteDance prodat aplikaci americké firmě. Společnost reaguje novou reklamní kampaní v hodnotě 2,1 milionu dolarů, ve které bude představovat přínosy TikToku pro americké uživatele.

Kampaň bude vysílána v televizi ve státech, jako jsou Nevada, Montana, Wisconsin, Pensylvánie a Ohio. Cílem kampaně je ovlivnit zákonodárce v klíčových státech, aby se postavili proti navrhovanému prodeji, a zároveň zvýšit povědomí o možných důsledcích pro TikTok v případě, že by se návrh legislativy prosadil. V reklamě však padají některá zavádějící tvrzení – například, že aplikace může být zakázána pouze v důsledku projednávaného zákona. S vývojem situace bude společnost pravděpodobně pokračovat ve snaze se přizpůsobit složitému regulačnímu prostředí a bránit svou pozici na americkém trhu, která je ohrožena narůstajícím geopolitickým napětím mezi USA a Čínou.

Bezpečnostní úřady západních zemí, včetně českého Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost, dlouhodobě upozorňují na potenciální rizika aplikace. Kyberúřad ve varování s odkazem na čínskou legislativu v oblasti bezpečnosti a zpravodajské činnosti zmiňuje obavy z toho, že zájmy čínského státu mohou být kladeny nad zájmy uživatelů. Připomíná také, že Bezpečnostní informační služba ve své výroční zprávě za rok 2021 označila Čínu za rostoucí komplexní zpravodajskou hrozbu. Aplikace podle českého úřadu zjišťuje informace o dalších nainstalovaných aplikacích. Obsah soukromé komunikace nahrává na servery ByteDance, pravidelně kontroluje polohu zařízení a má přístup ke kontaktům, informacím o zařízení, sítích WiFi či kalendáři.

Také američtí zákonodárci mají obavy, že nad platformou TikTok má přes firmu ByteDance kontrolu Peking, který by svůj vliv mohl zneužívat proti Američanům. TikTok už taková tvrzení mnohokrát odmítl a návrh označuje za protiústavní, podobně jako někteří zákonodárci i experti. Reklamní kampaň společnosti TikTok je součástí širší snahy zdůraznit výhody aplikace pro americké podniky a uživatele.

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345