Reklama
Megaboard

Jak Roblox otevírá značkám cestu k mladým

Metaverse platforma Roblox umožňuje značkám zasáhnout cílové skupiny, které se tradičním kanálům vyhýbají. Jakým způsobem je mohou brandy oslovit, rozebírá téma aktuálního vydání Marketing & Media.

Roblox ukazuje, že metavrese platformy mohou fungovat. V roce 2023 o 22 procent narostly počty denně aktivních uživatelů, kterých je už 68,4 milionu a Robloxu loni věnovali celkem 60 miliard hodin. To láká i značky, které na platformě spustily už více než 300 aktivací. Jen během loňského posledního čtvrtletí se jich přidalo 69. Za rok 2023 brandové projekty zaznamenaly 1,8 miliardy návštěv.

Dnes tvoří 43 procent uživatelské základny Robloxu hráči do 13 let, tedy pro značky do budoucna zajímavá generace Alfa. Platformě pořád dorůstají noví uživatelé a ti starší neodcházejí, podle výsledků za rok 2023 jsou nejrychleji rostoucí skupinou uživatelů ti ve věku 17 až 24 let. „Má zkrátka dobře našlápnuto a nějakou dobu tu s námi ještě zůstane. Zatím potvrzuje, že i hry s ‚nehezkou‘ grafikou dokážou zahrát pěkné divadlo,“ říkají Ladislav Dyntar, CEO agentury Good Game, a Jan Benda, její kreativní ředitel. Co experti z Prahy i Londýna radí značkám k efektivnímu využití Robloxu? Jaké jsou výhody a nevýhody platformy a jak se srovnává s konkurencí? Kterým brandům se podařilo uspět? Více si přečtěte zde.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

ROI
Jan Nízky, A+Manual
KFC Bukurešť

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále