Proměnlivost je klíčem k zapojení mladých spotřebitelů v dynamickém, digitálním prostředí ovlivněném sociálními médii, kulturou a udržitelností.
Bill Williams ze společnosti The Miller Group hovoří o tom, jak agentury oslovují generaci Z a mladší publikum ve všech oblastech komunikace značek – včetně B2B – způsobem, který rezonuje s jejich digitální kulturou.
Jakým způsobem využíváte nové platformy a technologie, abyste zaujali a oslovili digitálně orientovanou generaci Z a mladší spotřebitele? Jaké kanály a formáty dále upřednostňujete a jak přizpůsobujete svůj obsah těmto platformám?
Platformy, které upřednostňujeme, vycházejí z problému, který se snažíme vyřešit. V poslední době jsme aktivnější v aktivaci značky a 1:1 marketingu, který je silně podporován sociálními a digitálními sítěmi. Využíváme platformy, které upřednostňují krátká sdělení, okamžité zapojení a interakci. Jsme také stále aktivnější v podcastech. Nakonec věříme, že obsah je stejně důležitý jako kanál.
Jak přizpůsobujete svá sdělení, aby odpovídala hodnotám a zájmům moderních spotřebitelů, a jak se to liší od vašeho přístupu k předchozím generacím?
Časy se mění, hodnoty ne. Prodej věcí, ať už jde o produkt, službu nebo charitu, stále vyžaduje rozlišování a emocionální tah a přístupy se v jednotlivých kategoriích liší. Celkově se ale přizpůsobujeme prezentaci. Dnešní svět mluví v titulcích – krátce, rychle a k věci. Méně hyperbol, více významů.
Jakou roli hraje kultura, udržitelnost a společenská odpovědnost v komunikační strategii vaší značky pro oslovení mladší populace?
Zabýváme se poradenstvím, takže kultura, udržitelnost a společenská odpovědnost hrají v naší strategii menší roli než ve strategii našich klientů a zde je cesta složitá. Společnosti si za své strategie a politiky ESG a za zaujímání politických postojů vysloužily mnoho kritiky.
To neznamená, že tyto otázky nejsou důležité, ale radíme opatrnost, jak s těmito otázkami veřejně nakládat. Pokud jde o udržitelný rozvoj, klíčem k prosazení se v oblasti životního prostředí je upřímnost, transparentnost a autenticita. Považujeme za svou povinnost a výsadu být součástí řady organizací zaměřených na klima – na místní (Resilient Palisades), národní (Conscious Capitalism, NRDC, Oceana) i mezinárodní úrovni (Creatives for Climate, Clean Creatives). Tyto iniciativy nám dávají příležitost setkávat se a diskutovat o problémech životního prostředí, kterým čelíme.
Jakým způsobem využíváte obsah vytvářený uživateli a interaktivní zážitky, abyste navázali osobnější kontakt s mladšími spotřebiteli?
Kdykoli je to možné, podporujeme naše klienty, aby do svého arzenálu marketingové komunikace zahrnuli aktivace a interaktivní zážitky. Když se sladíme s hodnotami spotřebitelů – zejména generace Z – a sdílíme univerzální pravdu, aktivace a interaktivní zážitky vytvářejí mnohem bohatší a hlubší zapojení.
Můžete se podělit o nějaké příklady úspěšných kampaní nebo spolupráce s mladými influencery, organizacemi nebo platformami, které pomohly formovat komunikační přístup vaší značky pro generaci Z a další?
Vyvinuli jsme řadu kampaní zaměřených na mladší cílovou skupinu. Od placené, získané a sociálně mediální kampaně pro úvěrovou společnost, která měla podpořit finanční gramotnost mladých lidí („Dospět je těžké, Centra to usnadňuje“), až po aktivaci značky/road show pro značku cukrovinek (Pocky), která ji měla představit mladým lidem. Na straně B2B jsme pro společnost simplehuman vytvořili sérii prezentací pro architekty a designéry v hotelovém průmyslu. Je důležité si uvědomit, že generace Z a mileniálové jsou důležitým segmentem B2B.