Zobrazení v tmavém režimu má své výhody, jak s ním ale pracovat v newsletterech?
V prohlížeči, emailu nebo nějaké jiné aplikaci používá tmavý režim momentálně asi 80 procent uživatelů chytrých telefonů. Tmavý motiv je lépe vidět a na některých obrazovkách může šetřit baterii. I proto je v aplikacích i prohlížečích stále používanější. Překlopení barev ze světlého do tmavého režimu už je standardní funkcí spousty platforem. V e‑mailové komunikaci ovšem může přinést řadu problémů.
Nevýhody tmavého režimu
Komunikaci převedenou do tmavého režimu je potřeba mnohem více testovat, především e-maily, které se mohou v tmavém režimu zobrazit úplně jinak. Ne vždycky je ale možná absolutní kontrola nad tím, jak se e-mail příjemcovi zobrazí. Na iOS k velkým změnám nedochází, dá se tam upravit paleta barev, aby existovala tmavá i světlá varianta. Na ostatní platformy, jako třeba Outlook nebo Gmail ale tak jednoduše cílit nejde. Barva písma, pozadí nebo ikonky sociálních sítí může systém automaticky změnit, pokud má uživatel nastavený tmavý režim. Může to tak narušit třeba branding značky. Například žlutý e-mail se může inverzí barev překlopit do ošklivé hnědé, což je problém, když je žlutá barva součástí brandingu klienta.
Předcházení problémům
Řešení má dvě části. Sám designér může přispět k úspěchu tak ze 40 procent. Měl by se seznámit s tím, jak se e-maily zobrazují na jednotlivých platformách a zohlednit to ve své práci. Musí zjistit, jak se mohou e-maily v tmavém režimu odchýlit od brand manuálu. Všechny ikony, loga a další obrázky, které nemají tvar obdélníku s vlastním pozadím, musí být ve formátu PNG s průhledným pozadím. Designér musí pracovat s tím, že k nějaké změně může dojít, a musí to zohlednit v designu, aby fungoval pro oba režimy. Designéři na našich klientech se tomu intenzivně věnují. Potom jsou na řadě samotní kodéři. Máme dobře popsané techniky, jak e-mail přizpůsobit, aby fungoval dobře i v tmavém režimu a byl dostatečně univerzální. Třeba písmo se obkresluje bílým lemováním, což ve světlém režimu vidět není, ale v tmavém je pak vidět lépe.
Ideální je podívat se na existující e-mailovou komunikaci a na testovacích platformách zkontrolovat, jak se zobrazuje. Pak výsledek přinést na stůl designérovi, otestovat barvy, konkrétní komponenty a zkusit různé šablony, abychom zjistili, jak můžeme design vylepšovat.