Češi nedokáží odolat impulsivním online nákupům. Jídlo, ale také oblečení a boty jsme schopni online koupit stejně spontánně jako zboží vystavené u pokladny.
Z posledního průzkumu mezi více než tisíci respondenty, který pro marketingovou agenturu Acomware a logisticko-technologickou společnost Zásilkovna realizovala společnost Ipsos, vyplývá, že čtyři z deseti Čechů nedokážou odolat impulzivním online nákupům na základě „zajímavé velké slevy“ či výprodeje. Právě tyto dvě věci představují nejsilnější motivy pro spontánní online nákup.
V jakých segmentech jsou lidé k impulzivním nákupům nejnáchylnější? Na prvním místě vede segment oblečení v 58 procent případů. Lidé ale rádi impulzivně nakupují i potraviny, jimž připadá 54procentní podíl. Spontánním nákupům v oblasti drogerie lidé neodolají v 51 procentech případů, u hraček a dětského oblečení je to 47 procent.
V daném ohledu se daří i segmentu knih a parfémů a kosmetiky s 46 procenty. Jak data ukazují, většina kategorií spadá do potřeb využívaných pro domácnost či pro děti a současně se nejedná o příliš drahé položky, ale o rychloobrátkové zboží.
Impulzivně nakupují spíše ženy a co se týče věkové kategorie jim nejvíce neodolají lidé mezi 25 a 34 lety. Neplánovaně na internetu častěji nakupují vysokopříjmové nebo naopak nízkopříjmové domácnosti.
Mnohé firmy nejen z oblasti e-commerce pochopily, jak je dnes důležitá práce se zákazníky a jejich loajalitou. „Vedle kvalitní péče je to i udržení jejich přízně ke značce a využití personalizovaných nabídek, kdy zákazníkovi na základě jeho chování vytvoříte komunikaci přímo na míru a třeba i se speciální slevou. A to za použití vhodných kanálů, na něž v rámci nákupního procesu nejlépe reaguje. To vše samozřejmě s pomocí automatizace, která firmám dokáže celý marketing velmi zefektivnit,“ uvádí David Vurma, CEO marketingové agentury Acomware.