Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Boty kupujeme jako žvýkačky

Češi nedokáží odolat impulsivním online nákupům. Jídlo, ale také oblečení a boty jsme schopni online koupit stejně spontánně jako zboží vystavené u pokladny.

Z posledního průzkumu mezi více než tisíci respondenty, který pro marketingovou agenturu Acomware a logisticko-technologickou společnost Zásilkovna realizovala společnost Ipsos, vyplývá, že čtyři z deseti Čechů nedokážou odolat impulzivním online nákupům na základě „zajímavé velké slevy“ či výprodeje. Právě tyto dvě věci představují nejsilnější motivy pro spontánní online nákup.

V jakých segmentech jsou lidé k impulzivním nákupům nejnáchylnější? Na prvním místě vede segment oblečení v 58 procent případů. Lidé ale rádi impulzivně nakupují i potraviny, jimž připadá 54procentní podíl. Spontánním nákupům v oblasti drogerie lidé neodolají v 51 procentech případů, u hraček a dětského oblečení je to 47 procent.

Reklama
MMcite

V daném ohledu se daří i segmentu knih a parfémů a kosmetiky s 46 procenty. Jak data ukazují, většina kategorií spadá do potřeb využívaných pro domácnost či pro děti a současně se nejedná o příliš drahé položky, ale o rychloobrátkové zboží.

Zdroj: Acomware, Zásilkovna, Ipsos, 2022

Impulzivně nakupují spíše ženy a co se týče věkové kategorie jim nejvíce neodolají lidé mezi 25 a 34 lety. Neplánovaně na internetu častěji nakupují vysokopříjmové nebo naopak nízkopříjmové domácnosti.

Mnohé firmy nejen z oblasti e-commerce pochopily, jak je dnes důležitá práce se zákazníky a jejich loajalitou. „Vedle kvalitní péče je to i udržení jejich přízně ke značce a využití personalizovaných nabídek, kdy zákazníkovi na základě jeho chování vytvoříte komunikaci přímo na míru a třeba i se speciální slevou. A to za použití vhodných kanálů, na něž v rámci nákupního procesu nejlépe reaguje. To vše samozřejmě s pomocí automatizace, která firmám dokáže celý marketing velmi zefektivnit,“ uvádí David Vurma, CEO marketingové agentury Acomware.

Reklama
ČEZ
Reklama
Know
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)