Reklamní samuraj: Vlečka

Poslední dobou to e -shopy dotáhly tak daleko v důslednosti, že je hrůza nakupovat. Protože objednáte, zboží přijde, ale za ním se táhne tááákhle dlouhá vlečka. E -mailů. Kupuju v jednom e -shopu velké pytle psích granulí, protože se nikde v okolí neseženou a jedna psice je musí mít kvůli své dietě. Čekal bych, že schopný algoritmus vyhodnotí, že až ty dva pytle budou docházet, mohou se mi jemně připomenout. Čekal bych i to, že mi tu a tam pošlou nějaké upozornění na akci, slevu. To jsem ochoten tolerovat jako spotřebitel i jako profesionál, co chce umožnit dalším profesionálům vydělat si na chleba.

Ale když mi přijde za jeden pracovní týden už šestý mail, kde mi nabízejí krmení pro křečka, vystýlku pro andulky a slevu na kočičí žrádlo (a že máme doma i kočku, to jsem před nimi pro jistotu utajil), k tomu akci na dopravu a k větší objednávce bomba tašku, už mi připadá trochu přespříliš. Jako spotřebitele mě to otravuje, jako profesionála… No to asi pochopíte, co. A tak šup s adresou do spamfilteru, ať mají zase o něco menší rating zobrazených či otevřených mailů.

Další parta neustále vyhlašuje slevy, které dramatizuje tím, že končí o půlnoci. O té dnešní. Neváhej a nakup. Upřímně, muselo by mi být pět a půl, kdybych si nevšiml, že sleva o půlnoci končí – a druhý den zase začne. Když to na vás vyzkoušejí potřetí v měsíci, dojde vám, že buď pro ně pětapůlletí pracují, nebo naopak mají za něj mě. Jiní filištíni posílají denně jeden mail, označený jako Klub značky, a jeden jako akční nabídka. No, ve spamu jsou oba.

Až vám bude někdy někdo vyprávět, že svět e -mail marketingu vzkvétá a Big Data a Automatická Inteligence z Katody Holomóc nabízejí úžasně personalizované kampaně, tak tady je odpověď: nevzkvétá. Zahlcuje vlečkami.

To, že někdo u nás nakoupil, neznamená, že mu to musíme hned znepříjemnit. Ani to, že jsme objevili křena, kterému teď můžeme prát do hlavy mail za mailem, a on vykoupí sklady. Věnujme se mu, ale neutloukejme ho marketingovým smetím. Vlečka patří na svatební šaty. Ta železniční k fabrice. Marketingová vlečka je relikt minulosti. Z dob upoceného marketingu.

Nepřehlédněte:: Reklamní samuraj: Masovka

Reklama
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-07

MAM Exkluzivně v časopise

Jaroslav Vígh
Jindřich Fáborský
Milka

MAM Téma čísla

iStock_lupa_pismena_SEO_hledani_nový web-otvírák (92)
kina
Návrh bez názvu-8
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

nova_O2
MAM Souboj spotů leden 2025
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
Penny prsa
nova_O2
MAM Souboj spotů leden 2025
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
Penny prsa