Podíl takzvaných connected TV (CTV) v Evropě sice zatím nedosahuje úrovně USA, ale právě Evropa je dnes pro tento formát nejrychleji rostoucím trhem.
Různé studie ukazují, že více než 80 procent domácností s připojenou televizí dává přednost CTV před tou lineární. Organizace IAB odhaduje, že celosvětové výdaje na reklamu v CTV vzrostou v roce 2024 o 12 procent. Aby marketéři dokázali z tohoto růstu vytěžit maximum, budou muset začlenit CTV do své omnichannel strategie.
CTV se stává pevnou součástí trhu
Lidé dnes sledují méně televize v tradičních vysílacích časech a sami si vybírají, co a kdy chtějí sledovat. V evropském průzkumu dokonce 86 procent respondentů uvedlo, že preferují CTV před lineární televizí. Více než polovinu těchto diváků tvoří generace Z a mileniálové. Z mladšího, obtížněji dosažitelného publika, které sleduje CTV, dokonce 91 procent věnuje pozornost reklamám, které se objevují u online videí.
Jednou z největších výhod CTV je možnost oslovit široké publikum s přesností, jakou nabízí digitální reklama. Značky mohou cílit na konkrétní demografické skupiny, zájmy a chování uživatelů, což zajišťuje, že reklamy jsou relevantnější a účinnější.
Další velkou výhodou CTV je schopnost zobrazovat interaktivní reklamy. Ty mohou být jednoduché, ale mohou zahrnovat i složitější interaktivní prvky, které diváky motivují k tomu, aby se více zajímali o nabízený produkt nebo službu. Tento druh zapojení jde nad rámec pouhého pasivního sledování a buduje silnější spojení se spotřebitelem.
CTV navíc nabízí skvělou měřitelnost. Inzerenti mohou shromažďovat podrobná data o tom, jak jejich reklamy fungují – včetně počtu zhlédnutí, míry zapojení a konverzí. Tato data jsou klíčová pro neustálou optimalizaci kampaní a zvyšování návratnosti investic (ROI). Kombinací poznatků z CTV kampaní s daty z ostatních kanálů získají značky mnohem jasnější přehled o výkonu svých marketingových aktivit a mohou tak přijímat strategičtější rozhodnutí.
CTV v mediálním mixu
S tolika výhodami by se mohlo zdát, že je čas opustit tradiční televizi, ale to rozhodně není nutné. Televize byla vždy mimořádně silným nástrojem pro vyprávění příběhů a oslovování diváků v pohodlném „lean‑back“ prostředí. Dnes však vidíme, že funkce jako široká nabídka obsahu na CTV činí tuto platformu poutavější než klasickou televizi.
CTV ve spojení s diváckým chováním, jako je používání druhé obrazovky, nabízí příležitost k rozšíření uživatelského zážitku – například prostřednictvím QR kódů, hlasových příkazů a dalších funkcí. Díky tomu se stává nejen nástrojem pro budování značky, ale také pro aktivní zapojení uživatelů.
CTV by neměla fungovat odděleně, ale měla by být součástí širší omnichannel strategie. Kombinací CTV s dalšími digitálními kanály, jako jsou sociální sítě, bannerová reklama a mobilní marketing, mohou značky předávat konzistentní sdělení a oslovit spotřebitele na více místech. To nejen posiluje povědomí o značce, ale také zvyšuje pravděpodobnost konverze.
Začlenění CTV do omnichannel strategií je zatím v počáteční fázi, ale její potenciál je obrovský. Jak se technologie neustále vyvíjejí a spotřebitelé přecházejí ke streamovacím službám, bude role CTV nabývat na významu. Značky, které do CTV investují brzy a efektivně ji zapojí do svých širších marketingových strategií, získají v tomto stále konkurenčnějším prostředí výraznou výhodu.