WARC: Meta v příjmech z reklamy brzy překoná televizi

Sociální média se stávají největším reklamním kanálem na světě, podle odhadů by měly letos jejich celkové příjmy z reklamy přesáhnout v přepočtu 231 miliard eur.

Meziroční nárůst v příjmech z reklamy přes 14 procent si pravděpodobně připíší letos sociální sítě, vyplývá to z prognózy WARC Global Ad Trends. Facebook a Instagram rostly o více net 20 procent v meziročním srovnání prvních čtvrtletí.

Příjmy z reklamy, které plynou do společnosti Meta – vlastníka Facebooku, Instagramu a Whatsappu – by podle WARC měly letos v přepočtu dosáhnout 144,45 miliardy eur. Do roku 2025 by tak Meta na základě současných trendů mohla překonat celý globální lineární televizní průmysl.

Podle WARC je to moment „střídání stráží“, a to nejen, co se týká výměny starých médií za nová, ale také co do rozdělení rolí: od výrazné plurality společností vydělávajících na globálním růstu reklamy ke konsolidovanému trhu ovládanému globálními technologickými hráči.

Zmíněný 14procentní růst sociálních sítí představuje dokonce mírné zpomalení oproti loňským 16 procentům. A i když se velice daří Metě, tak prognózy nejsou tak pozitivní pro TikTok, neboť přetrvávající obavy ze zákazu v USA omezují odhady růstu TikToku na 18,3 procenta. Pokračovat budou také pravděpodobně dlouhodobé potíže s příjmy z reklamy X (Twitteru), které se však v porovnání s jejich obrovským poklesem o 46,4 procenta v roce 2023 výrazně zlepšují (odhad růstu je globálně 6,4 %). Dařilo se Snapchatu a Pinterestu, které se po obtížném roce 2022 vrátily k dvoucifernému růstu (17,3 %, resp. 13,7 %) poté, co obě nastavily novou strategii.

Velká část úspěchu sociálních médií byla podle WARC poháněna pozoruhodnou renesancí Meta. „S touto dominancí však přicházejí i výzvy, jako je rostoucí reklamní zátěž v sociálním prostředí a dopad umělé inteligence na mediální plánování. V této zprávě přinášíme ucelený pohled na globální prostředí sociálních médií, které nevykazuje žádné známky ztráty dynamiky,“ uvedl Alex Brownsell, vedoucí oddělení obsahu společnosti WARC Media.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-44

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-44

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Proč mladí nečtou zprávy?
Marketing ve sportu
Golden Drum

MAM Exkluzivně v časopise

Kohy5
Vojtěch Tkáč z Refresheru
Gabriel Mattar
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Sazkabet
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Spring Walk
Sazkabet
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Spring Walk