Nejdřív televize, poté rozhlas a online audio. Od návratu do Seznamu se Tomáš Búřil každý rok věnuje jinému mediatypu. Teď přišla řada i na tisk. „Je mnohem snazší naučit online člověka prodávat offline produkty než naopak,“ říká obchodní ředitel Seznamu v aktuálním vydání MAM 9/2024, které přináší rozhovory k anketě Osobnost roku.
Tisk se do portfolia české internetové jedničky dostal s loňskou akvizicí deníku Právo, když odkoupila podíl dlouholetého vlastníka a šéfredaktora Zdeňka Porybného ve společnosti Borgis. „Osobnost původního majitele a otce zakladatele byla a je stále hodně silná a my pracujeme na tom, aby firma fungovala dál i po jeho éře. V Právu bylo třeba trochu změnit pořádky,“ přiznává Tomáš Búřil, který se do Seznamu vrátil přesně před čtyřmi lety po osmiletém působení v mediálních agenturách Adexpres a Dentsu.
Zmíněnou revizi deníku, kterou v minulých letech prošly i ostatní mediatypy Seznamu, jež přebíral, staví na silném základu. Tím je milion čtenářů měsíčně, kteří mají docela vysokou kupní sílu. „Zdědil jsem zkušený tým, který bylo po všech těch změnách potřeba znovu namotivovat a ukázat mu, jak se přemýšlí a prodává, když jste jednička na trhu,“ poznamenává obchodní ředitel Seznamu. Zmiňuje i změny v obchodní politice Práva: zdražení ceny inzerce, narovnávání nesmyslně vysokých slev a zjednodušování. „To jsme dříve udělali jak u televize, tak u rádií. Vše musí fungovat pro obchodníka jednoduše a pro klienta pochopitelně,“ dodává.
O tom, jak po jeho návratu během tří let vzrostly tržby Seznamu o miliardu korun, čím chce Tomáš Búřil „rozplatit“ uživatele a proč se Seznam loni rozhodl investovat do vývoje vlastních velkých jazykových modelů, si přečtěte v rozhovoru zde.