Economia a Deník N vstupují do Asociace online vydavatelů

© AOV

Asociace online vydavatelů (AOV) vítá ve svých řadách dva nové členy. Kromě Economie, která provozuje například zpravodajské portály HN.cz či Aktuálně.cz, se přidává také Deník N. AOV nyní zastupuje téměř dvacítku vydavatelů. Zástupci nových členů podporují dlouhodobé poslání asociace.

Mediální dům Economia je předním hráčem na poli online médií a digitalizace obsahu a vydavatelem ekonomického tisku. Provozuje také úspěšné zpravodajské servery HN.cz, Aktuálně.cz, Respekt.cz a portál Centrum.cz.

„Činnost AOV pozorujeme již od jejího vzniku a vidíme, že v prosazování témat a potřeb, které jako přední online vydavatel na trhu vnímáme, umí být průbojní a akceschopní. Líbí se nám cíle AOV v řadě oblastí, včetně vytváření podmínek pro rozvoj svobodné a současně férové žurnalistiky v online prostoru, pro vývoj technologií i tvorbu norem v této oblasti, ale i pro rozvoj efektivně fungujícího reklamního trhu. Chceme být u toho a věříme, že jako mediální dům, který má v současnosti ve svém portfoliu už víc online titulů než těch tradičních tištěných, máme i my Asociaci co nabídnout. Na spolupráci s našimi oborovými partnery se těšíme,“ říká Lenka Černá, generální ředitelka a předsedkyně představenstva vydavatelství Economia.

Dalším novým členem je Deník N, český nezávislý deník založený na podpoře předplatitelů. Od svého vzniku v roce 2018 se stal respektovaným a citovaným médiem. Nabízí původní zpravodajství v souvislostech, investigace, analýzy, reportáže, rozhovory či komentáře. Na obsahu se podílí šedesátičlenná redakce s bohatými zkušenostmi. Kromě tištěné podoby publikuje deník své texty také na stejnojmenném portálu denikn.cz.

„Asociace online vydavatelů reprezentuje důležitý a často přehlížený hlas nezávislých médií. Chceme ji v tomto úsilí podpořit, zvláště ve chvílích, které mohou ovlivnit budoucnost mediálního trhu na mnoho let dopředu,“ říká ke vstupu do AOV šéfredaktor Ján Simkanič.

Předseda AOV Libor Matoušek příchod nových členů vítá. „Jsme moc rádi, že se naše řady opět rozšiřují a činnost naší organizace konvenuje názorům menších, středních a nyní i tedy velkých médií. Je to pro nás další impuls pro naší práci a těšíme se na debaty o vydavatelských problémech a výzvách v širším kruhu,“ uvádí.

Posláním AOV je prezentovat názory a stanoviska vydavatelství především online médií na fungování mediálního trhu včetně názorového ukotvení vůči přirozené technologické evoluci, kterou mediální trh zažívá.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia