Byl to rok, který přinesl nadprůměrný počet mediálních tendrů. Tento negativní jev loni ještě zesílil dlouhodobou nespokojenost mediálních agentur s prací auditorů. Téma MAM 05/2024 mapuje hlavní výtky agentur, argumenty auditorů i prostor, kde by obě strany mohly najít společnou řeč.
Důvodů rozporuplných pocitů zástupců oslovených mediální agentur je mnoho. „Opakující se problém je nedostatečná transparentnost celého procesu výběrového řízení včetně změn v jeho průběhu,“ zmínil Ondřej Šimůnek, CEO agentury Wavemaker a marketingový ředitel GroupM. Jako dlouhodobě bolavá místa uvedl David Krňák, šéf médií Publicis Groupe, například nereálně nastavená očekávání v čase na zpracování zadání či rigidnost vyhodnocovacích kritérií. A své zkušenosti přidala i Petra Pipková, CEO agentury Mindsquared: „Někteří auditoři používali mediální tendry pro získávání dat pro své mediální benchmarky.“
Hynek Cimoradský, řídící partner auditorské společnosti Flemedia a jeden ze tří respondentů z řad auditorů, o výtkách agentur ví a pravidelně se je snaží přímo s nimi řešit. „Jenže představy, které agentury mají, by sice pomohly jim, ale uškodily by klientům,“ zmínil.
Téma se detailně věnuje čtyřem klíčovým problémům: poskytování smysluplné zpětné vazby, proměně auditu v reporting, televizní cenotvorbě a dlouhodobým garancím a přináší i názor ze strany televizních dodavatelů a klientů. V kompletním znění ho najdete pouze zde.