Příjmy Amazonu z prodeje inzerce překonaly odhady, lepší vyhlídky pro zbytek roku slibují i výsledky Google a Mety.
Začátek roku digitální reklamě nepřál. Rostoucí inflace, šetřící spotřebitelé a nejisté ekonomické výhledy přinášely pesimistické předpovědi. Ty ještě podpořilo masivní propouštění u velkých hráčů – společnosti Google, Meta i Amazon dávaly během jara každá sbohem okolo deseti tisícům lidí. Už druhé letošní čtvrtletí ale dává naději na lepší vývoj.
Jen Amazon během druhého kvartálu reportoval meziročně o 22 procent vyšší tržby z prodeje reklamy, které se přiblížili částce 10,7 miliardy dolarů. Jako třetí největší platforma světa pro digitální reklamu tak překonala odhady analytiků, kteří očekávali 10,4 miliardy dolarů.
„Pořád vidíme silnou poptávku po našich reklamních službách s tím, jak náš tým pokračuje v inovacích pro značky, včetně příprav pro Thursday Night Football s přizpůsobováním spotů na míru publikům a vytváření interaktivních možností pro zákazníky,“ uvedl CEO Amazonu Andy Jassy s odkazem na podzimní sezónu přenosů amerického fotbalu, na něž má Amazon Prime práva od loňského roku.
Amazon také představil nové modely strojového učení, které mají umožnit zadavatelům oslovit prostřednictvím Amazon Ads nová publika. Podle firmy analyzují řadu signálů, díky nimž se zasáhne relevantní cílová skupina s optimálními náklady, společnost slibuje vyšší proklikovost, návratnost reklamních investic a snížené náklady na imprese.
Příjmům pak může pomoci také v červnu uzavřené partnerství se sítí Pinterest, která bude též zobrazovat reklamy Amazonu. Partnerství skupina uzavřela i s komunikačním holdingem Omnicom, která bude využívat generativní AI nástroje služby Amazon Web Services.
Celkem tržby Amazonu přesáhly 134 miliard dolarů a o zhruba o tři miliardy tak překonaly očekávání analytiků. Pro třetí čtvrtletí pak skupina čeká růst o 9 až 14 procent.
Lepší se i Google a Meta
Dvouciferný růst Amazonu je pro digitální reklamu dalším dobrým signálem poté, co lepší než očekávané výsledky už dříve zveřejnily i Google a Meta.
Tržby z prodeje reklamy Google za druhé čtvrtletí poskočily meziročně vzhůru o 3,3 procenta a překonaly hranici 58 miliard dolarů. Společnosti se tak podařilo otočit směr po dvou kvartálech poklesů (v prvním čtvrtletí tržby klesaly o téměř 0,3 procenta a v loňském posledním kvartále o 3,6 procenta). O téměř dvě miliardy dolarů narostly příjmy z placeného vyhledávání a o 300 milionů z reklam na YouTube, jejíž výsledky i kvůli konkurenčnímu TikToku klesaly předtím tři kvartály v řadě.
I Google jako leader vývoje umělé inteligence sází na zlepšení služeb s pomocí AI. „Opravdu pomáháme zadavatelům dělat lepší rozhodnutí, řešit problémy, zlepšovat kreativitu,“ uvedl šéf obchodu Googlu Philipp Schindler při rozhovoru s analytiky a zmínil mimo jiné službu Google Ads AI Essentials, která funguje jako „checklist“ pro možné využití AI.
Celkově si pak Google i díky posilujícím cloudovým službám polepšil meziročně o sedm procent na 74,6 miliardy dolarů.
I skupina Meta, pod níž patří Facebook, Instagram či WhatsApp, reportovala příjmy z reklamy meziročně vyšší o 12 procent, když se přiblížily hranici 31,5 miliard dolarů, což je nejvýše od konce roku 2021. Je to také po dvou letech poprvé, co vykazuje dvouciferný růst.
Také tato skupina si chválila využití umělé inteligence, kdy obsah doporučovaný AI pomohl o sedm procent prodloužit čas, který uživatelé tráví v jejích aplikacích. „AI táhne vzhůru monetizační nástroje díky automatizovaným reklamám, jimž říkáme Met Advantage. Prakticky všichni naši inzerenti využívají alespoň jeden produkt založený na umělé inteligenci,“ uvedl během rozhovoru s analytiky Mark Zuckerberg, CEO Mety.
Celkově si Meta polepšila meziročně o 11 procent na 32 miliard dolarů a pro příští kvartál očekává tržby v rozmezí 32 až 34,5 miliard dolarů.