Štěpán Kamený: dvojciferná inflace televize je naprosto logická

Klienti začínají správně uvažovat o rolích jednotlivých mediatypů v jejich komunikačním mixu, říká Štěpán Kamený, ředitel OMD.

Jaké největší překvapení v rámci oboru vám připravil rok 2022?

Asi ne úplně překvapení, spíš ujištění v tom, že svět je ještě v pořádku. To, co se rozjelo začátkem roku na Ukrajině, se možná dalo trochu očekávat, nicméně šokující to, myslím, bylo a je pro nás pro všechny. A jsem rád, že i tvrdí konkurenti z řad mediálních, kreativních a dalších komunikačních agentur se dokázali v danou chvíli spojit a pomáhat tam, kde to bylo potřeba. V důležitých životních situacích by měl jít byznys stranou a jsem rád, že náš obor není výjimkou.

Televize dál trpí vyprodaností. Co tento stav přináší?

Rozhodně ne klid a pohodu pro mediální agenturu. Ta situace už trvá několik let a nebylo vůbec jednoduché změnit mentální nastavení klientů, aby přijali fakt, že se nezřídka, především v hlavní sezoně, může stát, že televize nejsou schopné stoprocentně doručit to, co si agentury objednají. Samozřejmě tam hraje velkou roli několik aspektů jako jsou stopáže, cílová skupina klienta, cena a také včasný booking. Abychom v tomto stavu trhu neohrozili plnění kampaňových cílů, společně s klienty hledáme jiné způsoby, jak chybějící ‚inventory‘ v televizi nahradit. Například jinými mediatypy, nebo tvorbou vhodného obsahu.

Vysoká poptávka živí enormní inflaci TV reklamy. Kde cena může skončit? A budou ji klienti ještě akceptovat?

Celý rozhovor, ve kterém Štěpán Kamený mluví mimo jiné o budoucím vývoji SVOD služeb, očekávané renesanci OOH či diverzifikaci mediálního prostředí, najdete v aktuálním dvojčísle MAM 51-52/2022, které ve formě ročenky bilancuje uplynulý rok.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia