Obchodní zastupitelství Media Club představilo svou obchodní politiku pro následující rok. Do něj vstoupí pouze s jedním televizním bundlem, možností cílit na 25 vydefinovaných cílových skupin a zavedením eGRPs do každé kampaně zaměřené na mladou cílovou skupinu. Podle nového ceníku se základní cena reklamy zvýší v průměru o 14 %.
„Už druhým rokem prodáváme video reklamu crossplatformě, tzn. že v rámci jedné objednávky spojujeme TV a online. Další oblastí, na kterou se příští rok zaměříme, je maximalizace zásahu a afinity u klientských kampaní s využitím nástrojů umělé inteligence a strojového učení,“ uvedl komerční ředitel skupiny Prima Vladimír Pořízek.
I pro rok 2023 zastupuje Media Club stejné stanice jako v minulosti (devět stanic skupiny Prima, Óčko, kanály skupiny Barrandov, stanici Paramount Network, dětský kanál Nickelodeon a Nick Jr. a kanály zastupované společností Atmedia Czech). Každý klient má možnost zvolit si z až 25 cílových skupin, pro které je optimalizováno 25 bundlů. „Každou cílovou skupinu jsme si podrobně vydefinovali, zjistili jsme, jaké pořady ráda sleduje v televizi i online či jaké rozhlasové stanice ráda poslouchá. V novém roce bychom rádi klientské kampaně ještě více optimalizovali, abychom i divákům nabídli relevantní reklamní sdělení,“ dodává Ladislav Dianiška, obchodní ředitel televizní divize společnosti Media Club.
Díky širokému portfoliu našich médií dokážeme za 1 měsíc zasáhnout až 97 % této cílové skupiny, která má stříbrné vlasy, ale v peněžence se jí skrývá zlato.
Vladimír Pořízek, komerční ředitel skupiny Prima
Zatímco nárůst cen se pohybuje od 11 do 18 procent, kdy platí úměra, že míra inflace roste s velikostí rozpočtu, bez změny zůstávají motivační slevy u televizních kampaní a strategická cílová skupina Media Clubu CS 15–69, která klientům umožňuje zasáhnout i bonitnější populaci, tzv. stříbrnou generaci. „Podle aktuálních dat z MML tvoří aktuálně až třetinu všech zákazníků lidé ve věku 55–69 let. 80 % z nich denně sleduje televizi a 61 % rádo každý den poslouchá rádio. Díky širokému portfoliu našich médií dokážeme za 1 měsíc zasáhnout až 97 % této cílové skupiny, která má stříbrné vlasy, ale v peněžence se jí skrývá zlato,“ říká Vladimír Pořízek.
Media Club zastupuje i širokou škálu rádiových stanic, se kterými zasáhne až 62 % rádiové populace v ČR, a i v jejich případě dochází ke zdražování reklamy. Cena rádiových spotů se zvýší až o 8 % na národní a lokální úrovni. „Pro rok 2023 jsme se rozhodli selektivně upravovat ceník jednotlivých rádií podle jejich úspěšnosti a očekávaného trendu poslechu. Například Rádio KISS, které je nejdynamičtěji rostoucí, zdražuje nejvíce, přesto je oslovení posluchačů efektivnější a účinnější než u dalších celoplošných rádií,“ upřesňuje Jan Čadek, obchodní ředitel rozhlasové divize Media Clubu.