Online reklama se za rok 2024 vyšplhala na 64 miliard korun, narostla o 4,5 miliardy

Meziroční nárůst o 7,5 procenta si v Česku připsala v roce 2024 online reklama. Nejvíce k tomuto výsledku přispěla display reklama a programatický nákup display reklamy. SPIR očekává i letos významný růst.

Zadavatelé v roce 2024 investovali do internetové reklamy rekordních 64 miliard korun v kombinaci ceníkových a čistých cen. Jde o historicky nejvyšší částku, která znamená meziroční nárůst o 7,5 procenta a potvrzuje dlouhodobý růstový trend v online inzerci.

„Stabilní růst investic do online reklamy je pozitivní zprávou pro celý digitální ekosystém. Díky kvalitnímu obsahu a efektivním obchodním modelům se daří udržet důvěru zadavatelů v online jako nejdůležitější mediatyp,“ říká Michal Hanák, předseda předsednictva SPIR.

Pro rok 2025 se očekává podobné tempo, odhadovaný růst o 6,7 procenta by mohl přinést celkové investice ve výši 68,3 miliardy korun. Účastníci výzkumu však tradičně volí spíše opatrné prognózy.

Největší část investic směřovala i v roce 2024 do celoplošné (display) reklamy, která dosáhla objemu 46,2 miliardy korun v kombinovaných cenách. Tento formát zahrnuje jak reklamu v obsahových sítích (např. Seznam Sklik, Google Ads nebo Facebook), tak RTB a nativní formáty.

Na druhém místě zůstává reklama ve vyhledávání s celkovými investicemi 16,5 miliardy korun v reálných cenách. Katalogové zápisy a řádková inzerce přinesly médiím tržby 1,2 miliardy korun v ceníkových cenách.

Display reklama meziročně vzrostla o 9,5 korun, vyhledávání si polepšilo o 3 procenta. Naproti tomu katalogy a řádková inzerce zaznamenaly dvouprocentní pokles. Celkový růst internetové reklamy v roce 2024 tak činil 7,5 procenta.

Výzkum proběhl v lednu a únoru 2025 za účasti internetových médií, reklamních sítí, digitálních a specializovaných agentur i přímých zadavatelů.

Metodika a další podrobnosti jsou k dispozici na www.inzertnivykony.cz

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-17

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-17

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Algoritmus
Otvírák na web - Vašek (1)
Agentura roku 2025

MAM Exkluzivně v časopise

Andrea Štěpánová
Tomáš Pravenec
Bohém Bolek Polívka
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist
SHORTLIST(8)
AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist
SHORTLIST(8)