Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Český animák Pyšná princezna plní kina. Už brzy však narazí na těžkou konkurenci

Doslova pohádkový start. To zažívá v těchto dnech nový animovaný remake ikonické české pohádky Pyšná princezna, na který za první víkend vyrazilo 51 tisíc diváků. Dalších pět tisíc potom snímek nasbíral v předpremiérách.

Nová Pyšná princezna režisérů Radka Berana a Davida Lisého se podle všeho náramně povedla. Spokojenost hlásí nejen domácí kritici, ale i diváci. Na ČSFD má v době psaní snímek úctyhodných 70 procent a byť nemá až tak nadšené ohlasy, jako například starší kousky Myši patří do nebe nebo Tonda, Slávka a kouzelné světlo, může se chlubit něčím dost možná ještě důležitějším. Vysokou návštěvností.
Žebříček návštěvnosti tuzemských kin totiž ovládla Pyšná princezna bez větších potíží. S přehledem porazila dva týdny starého Venoma 3 (25,3 tisíc), stále rozbouřené Vlny (10,6 tisíc) i sváteční akční novinku Red One (9,6 tisíc) s Dwaynem Johnsonem a Chrisem Evansem.

© CinemArt

Reklama
ČEZ

Pyšná princezna se tak může směle zařadit po bok obdobných předělávek známých českých značek jako byly Čtyřlístek, Hurvínek nebo Pat a Mat. Přesto z toho ale zřejmě otvírací rekord v rámci žánru nebude, tím se totiž v novodobé historii českých animáků pyšní Lichožrouti (72 tisíc). Na celková čísla pak vede poslední Kozí příběh s 305 tisíci diváky. Pyšná princezna sice má namířeno k trojnásobku až čtyřnásobku současných čísel, jenže za humny už na ni číhá drak. Nebo v tomhle případě spíš animák Odvážná Vaiana 2, kvůli kterému budou pravděpodobně brát rodiny s dětmi kina útokem.

Zdroj: The Walt Disney Studios

Pokračování veleúspěšného animáku od studia Disney pravděpodobně na dlouhou dobu strhne pozornost na sebe a momentálně by vlastně málokoho překvapilo, kdyby Vaiana zabojovala i o titul nejvýdělečnějšího filmu roku (ten zatím drží jiná disneyovka V hlavě 2 s 1,6 miliardami dolarů celosvětově). A když Pyšné princezně neublíží nástup tohohle fláku, dorazí ji kombo druhého Gladiátora a Čarodějky.

Pro český film je úspěch Pyšné princezny spolu s parádním dlouhotrvajícím výkonem Vln Jiřího Mádla, ale i méně ambiciózním, a přesto solidním nástupem dokudramatu Aneta, přesto důvodem k nemalé radosti. Jen houšť.

Reklama
Abovalve
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)