Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Maximilian Schöngen: skvělý nápad nestačí, musí být hlavně přínosný pro klienta

Celou svou kariéru se věnuje kreativitě, poslední dva roky v mediální agentuře Mediaplus. „Média jsou sexy a je to velmi kreativní disciplína,“ říká v rozhovoru pro MAM 36/2024 Maximilian Schöngen, který v listopadu vystoupí na konferenci Forum Media.

Šéfovi globální kreativy agentury, která je jedním ze čtyř pilířů německé skupiny Serviceplan, se postavením týmu s názvem BÄM Kollektiv podařilo institucionalizovat a profesionalizovat přístup zaměřený na kreativní média. Tým tvoří 52 kreativně smýšlejících členů z osmi poboček agentury v Německu a dvanácti dalších zemí, kteří disponují velice heterogenním souborem dovedností. Ti 80 procent času věnují svým klientům, 20 procent pak práci na tendrech a dalších úkolech v rámci BÄM Kollektivu.

„Díky tomu není BÄM Kollektiv odtrženým satelitem, jenž by přicházel s bláznivými nápady, které nelze uskutečnit, ale přináší kreativní mediální nápady, které jsou realizovatelné, odpovídají strategii a hlavně jsou dobré pro klienta,“ vysvětluje Maximilian Schöngen tento přístup. Odráží se v něm i jeho zkušenosti z kreativních agentur. „Tam obvykle hledáte šílené nápady. Pojďme něco vystřelit na Měsíc, udělejme to a to… Nakonec to občas zajde tak daleko, že lidé ztratí pojem o tom, jestli přišli jen se skvělým nápadem, nebo je skutečně přínosný i pro klienta. Když jsou však pevně zakořeněni ve své klientské práci a BÄM Kollektivu věnují jeden den v týdnu, má to hlavu a patu,“ dodává.

Reklama
Know

O tom, proč by spolupráce kreativních a mediálních agentur měla být mnohem užší, jak z práce BÄM Kollektivu těží česká pobočka Mediaplusu či jak kreativně byla média použita v kampani Animal Alerts, která získala zlatého lva v Cannes v kategorii Média, čtěte zde.

Reklama
ČEZ
Reklama
MMcite
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu