Celou svou kariéru se věnuje kreativitě, poslední dva roky v mediální agentuře Mediaplus. „Média jsou sexy a je to velmi kreativní disciplína,“ říká v rozhovoru pro MAM 36/2024 Maximilian Schöngen, který v listopadu vystoupí na konferenci Forum Media.
Šéfovi globální kreativy agentury, která je jedním ze čtyř pilířů německé skupiny Serviceplan, se postavením týmu s názvem BÄM Kollektiv podařilo institucionalizovat a profesionalizovat přístup zaměřený na kreativní média. Tým tvoří 52 kreativně smýšlejících členů z osmi poboček agentury v Německu a dvanácti dalších zemí, kteří disponují velice heterogenním souborem dovedností. Ti 80 procent času věnují svým klientům, 20 procent pak práci na tendrech a dalších úkolech v rámci BÄM Kollektivu.
„Díky tomu není BÄM Kollektiv odtrženým satelitem, jenž by přicházel s bláznivými nápady, které nelze uskutečnit, ale přináší kreativní mediální nápady, které jsou realizovatelné, odpovídají strategii a hlavně jsou dobré pro klienta,“ vysvětluje Maximilian Schöngen tento přístup. Odráží se v něm i jeho zkušenosti z kreativních agentur. „Tam obvykle hledáte šílené nápady. Pojďme něco vystřelit na Měsíc, udělejme to a to… Nakonec to občas zajde tak daleko, že lidé ztratí pojem o tom, jestli přišli jen se skvělým nápadem, nebo je skutečně přínosný i pro klienta. Když jsou však pevně zakořeněni ve své klientské práci a BÄM Kollektivu věnují jeden den v týdnu, má to hlavu a patu,“ dodává.
O tom, proč by spolupráce kreativních a mediálních agentur měla být mnohem užší, jak z práce BÄM Kollektivu těží česká pobočka Mediaplusu či jak kreativně byla média použita v kampani Animal Alerts, která získala zlatého lva v Cannes v kategorii Média, čtěte zde.