Sledovanost v roce 2022: Česká televize popáté v řadě lídrem trhu

Česká televize se stala popáté za sebou nejsledovanějším tuzemským televizním vysílatelem. Nejúspěšnějším pořadem roku se stala vánoční pohádka Krakonošovo tajemství, seriálům dominovaly Devadesátky.

S podílem na sledovanosti 31,47 procenta se Česká televize stala již popáté za sebou nejvyhledávanějším tuzemským vysílatelem s náskokem pěti procentních bodů na komerční vysílatele. Jedná se o pátou nejvyšší hodnotu od začátku měření sledovanosti v roce 1997. Pod vedením stávajícího generálního ředitele je skupina ČT lídrem trhu posedmé. V loňském roce navíc s průměrným podílem 31,19 procenta obhájila i prvenství v hlavním vysílacím čase. 

Dařilo se také jednotlivým stanicím České televize. Nejvíce meziročně posílilo Déčko, která s podílem na sledovanosti 29,87 procenta ve své cílové skupině dosáhlo na historicky druhý nejlepší výsledek od začátku vysílání v roce 2013. Rostla také Dvojka, jež u diváků výrazně bodovala například dokumentárním cyklem Polosvět, doprovázejícím seriál Devadesátky. V průměru si jej nenechalo ujít bezmála 550 tisíc lidí. Zpravodajská ČT24 má za sebou pátý nejlepší rok v historii vysílání, kulturní ČT art dosáhl na svoji historicky druhou nejvyšší roční hodnotu.

Prvních dvanáct příček sledovanosti roku 2022 patří České televizi

Dvanáct nejsledovanějších pořadů loňského roku na celém českém TV trhu odvysílala Jednička České televize. Prvenství patří jednoznačně pohádce Krakonošovo tajemství, kterou si 25. prosince večer nenechaly ujít dvě třetiny diváků u obrazovek (podíl na sledovanosti 64,49 procenta). S celkem 3,75 miliony diváků (4+) se pohádkový příběh stal zároveň nejsledovanějším televizním pořadem posledních šestnácti let. 

Druhé místo drží s 3,28 miliony diváků (4+) štědrovečerní pohádka Tajemství staré bambitky 2. Dalších šest příček patří Devadesátkám, nejsledovanějšímu českému seriálu na všech tuzemských TV stanicích od roku 2004. Poslední, nejsledovanější díl zhlédlo 2,49 milionu diváků (4+), tedy více než polovina všech, kteří měli v danou dobu zapnutou televizi. 

Kromě Devadesátek (průměrně 2,26 milionu diváků) zaujala z původní seriálové tvorby České televize diváky třetí řada Případů 1. oddělení (průměrně 1,66 milionu), krimi série Stíny v mlze (1,62 milionu) a rodinný seriál Špunti na cestě (1,43 milionu). 

Nejsledovanějším pořadem Silvestra na ČT Všechnopárty 

Nejsledovanějším pořadem posledního dne uplynulého roku se na ČT1 stalo slavnostní vydání pořadu Všechnopárty. Zábavnou talkshow Karla Šípa si pustilo 1,15 milionu diváků. Druhá příčka patří Poctě Karlu Gottovi, kterou zhlédlo milion diváků.

Zdroj dat: ATO-Nielsen, neděle 1. 1. 2023, živá + TS0-3 
Pozn.: pokud není uvedeno jinak, data jsou vždy za skupinu diváků 15+

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Náborové kampaně
Chatbot

MAM Exkluzivně v časopise

Radim Svoboda
Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)