800 tisíc korun za den: DVTV vybrala bleskově na restart

© DVTV

Jejich obavy se, zdá se, nenaplnily. Den po spuštění crowdfundingové kampaně je na účtu DVTV více než 800 tisíc korun. Osamostatnění se od Economie tak probíhá úspěšně.

Od vzniku v roce 2014 využívali zázemí vydavatelství Economia. „Bylo to krásných devět let,“ říká ve videu oznamující start nové éry Daniela Drtinová a spoluzakladatel Martin Veselovský dodává: „Díky smluvnímu vztahu s Economií tam vždy byla nějaká jistota. To teď končí a jde trochu do tuhého. Je to trochu strašidelná záležitost pro někoho, kdo pochází z velké instituce.“

Na konci uplynulého roku vypršela mezi vydavatelstvím a DVTV smlouva a ani jedna ze stran neměla zájem o její prodloužení. Economia jde cestou tvorby vlastního video obsahu, když přivedla na Aktuálně.cz z České televize Světlanu Witowskou a Lindu Bartošovou. Projekt DVTV, který provozuje firma Online Partners vlastněná Drtinovou, Veselovským a editory Janem Rozkošným a Janem Ouředníkem, se rozhodl, že se postaví na vlastní nohy.

„Videožurnalistika je hodně drahá. Podporu z druhého crowfundingu jsme nepromrhali, její menší část šla do rozvoje, s tou větší jsme čekali na pravou chvíli, která nastala teď,“ vzpomíná Drtinová na kampaň z roku 2020, kdy DVTV vybralo rekordních 9,7 milionu korun. Na Nový rok spustilo DVTV na platformě Hithit novou crowdfundingovou akci s cílovou částkou 750 tisíc korun. „Měla by nám pomoct se pevně usadit na kmeni našich předplatitelů. Chceme během ledna oslovit co nejvíce lidí, aby se stali našimi předplatiteli a pomohli nám nejen s tím, jak pojímáme žurnalistiku, ale i se samotnou existencí DVTV, protože nás čeká důležitý a obtížný časový úsek,“ uvádí Veselovský.

Že to i přes výstavbu nového studia ve vlastních prostorách nemusí být tak stresující, jak majitelé DVTV čekali, ukázal hned první den. K pondělnímu poledni téměř 400 podporovatelů vybralo více než 850 tisíc korun. Prodaly se i dva nejdražší balíčky v hodnotě 121 tisíc korun – jeden z nich pořídil Tomáš Heřmánek, CEO IT společnosti Initmax.

V plánech DVTV není jen kabelové televizní vysílání, pro které získalo v listopadu licenci, ale i vydávání e-časopisu ve čtrnáctidenním intervalu a dvakrát do roka publikace tištěného časopisu. „Sám jsem zvědavý, jak bude papírový časopis fungovat. Osobně si myslím, že skvěle,“ dodává Martin Veselovský. Veškerý obsah DVTV lze sledovat pouze za platební bránou. Měsíční předplatné stojí 149 korun, roční pak 1490 korun.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Náborové kampaně
Chatbot
Sluha

MAM Exkluzivně v časopise

Martin Smejkal
MAM class Triad
Sedita kampaň
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)