Studie: Čtvrtina českých dětí tráví na internetu víc než čtyři hodiny denně

Mobilní telefony používá k připojení na internet 97 procent dětí, přitom v roce 2010 šlo pouze o 37 procent. Zároveň zhruba čtvrtina dívek a chlapců tráví na internetu více než čtyři hodiny denně. Vyplývá to ze studie EU Kids Online – the Czech Republic 2018, do které se zapojilo více než 2600 dětí ve věku devět až šestnáct let.

„Děti dnes používají k přístupu na internet dominantně mobilní telefony. Zdá se však, že rodiče kontrolují tyto telefony jen minimálně. Podíly rodičů, kteří používají software ke kontrole konzumovaného online obsahu, dokonce za posledních osm let poklesly. Chtěl bych doporučit rodičům, aby věnovali online bezpečnosti dětí větší pozornost. Rodiče by také neměli zapomínat si s dětmi povídat o tom, co a proč dělají na internetu,“ říká profesor David Šmahel z Masarykovy univerzity, vedoucí projektu EU Kids Online – the Czech Republic 2018.

Podle závěrů tohoto projektu 77 procent dětí uvedlo, že ví, jak změnit nastavení soukromí na sociálních sítích. Nicméně jen zhruba polovina dětí odpověděla, že ví, jak si ověřit pravdivost informací z internetu.

Zmíněné výsledky jsou vůbec první veřejné informace z projektu EU Kids Online – the Czech Republic 2018, celá studie bude publikována během podzimu na stránkách irtis.muni.cz.

(Kráceno.)

Picture of Vodafone

Vodafone

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-43

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-43

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Marketing ve sportu
Golden Drum
Balíkovna

MAM Exkluzivně v časopise

Česká filharmonie při natáčení kampaně v Japonsku
Držitelé ocenění Young Drummers 2025
Ansgar Zerfass Univerzita Lipsko
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Souboj-spotu_09_zari_1440x400
Sazkabet
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Souboj-spotu_09_zari_1440x400
Sazkabet
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka