Nová fundraisingová kampaň připomíná 20 let existence Knihovny a míří do online kanálů, na outdoorové plochy i do kina.
Autorem komunikačního konceptu je kreativec Martin Halaxa, grafickou podobu kampaně vytvořil Art Director Jan Lesák. Použity jsou primárně materiály z archivu Knihovny, který dnes čítá na 80 tisíc položek. Kampaň přitom sází na nepříliš známá videa Václava Havla v různých životních situacích a také na snímky jeho slavných dvorních fotografů – Tomkiho Němce, Oldřicha Škáchy a Přemysla Fialky. Hlas kampani propůjčil herec David Prachař, hudební podkresy jsou převzaty z dílny slavné undergroundové kapely Psí vojáci.
Kampaň poběží od 5. října do 18. prosince, tedy od Havlových narozenin do data jeho úmrtí. Načasování na toto „havlovské období“ je důležité i proto, že letos do něho spadá 35. výročí sametové revoluce. „Chceme připomenout, že Knihovna Václava Havla už dvacet let pomáhá vytvářet důležitý prostor pro dialog a kritický pohled na moderní dějiny, vzdělává a formuje občanskou společnost,“ vysvětluje Milan Babík, ředitel Knihovny Václava Havla. „Jako každá nezisková organizace se ani Knihovna Václava Havla neobejde bez podpory drobných dárců. V kampani si chceme o tuto podporu říct s ujištěním, že si vážíme každého, kdo se rozhodne stát se naším podporovatelem.“
Kromě online placené kampaně na vlastních sociálních sítích a nosičů v metru chce Knihovna Václava Havla oslovit veřejnost také kinoreklamou. První video spot tak mohou diváci vidět v předpremiéře kampaně ve čtvrtek 3. října v pěti pražských kinech Cinema City u pěti vybraných filmů – Janžurka, Amerikánka, Jiný člověk, Vlny a Fotografka v první linii.
Mediálními partnery jsou východočeská TV1, Radio 1 a KVIFF.TV. Radio 1 podpoří kampaň formou audio spotů a online bannerů. Filmová platforma KVIFF.TV spřízněná s karlovarským festivalem nabídne od 24. října divákům možnost online zhlédnout speciální kolekci filmů vztahujících se k osobnosti Václava Havla. Všem podporovatelům, kteří se rozhodnou v rámci kampaně Knihovnu podpořit, nabídne také speciální 20procentní slevu na filmové předplatné.