Banka mBank zavádí nové nástroje pro bezpečnost klientů v reakci na rostoucí online podvody. Kampaň od DDB Prague ukazuje, že k ochraně účtu nejsou potřeba superschopnosti.
Kampaň je k vidění od 23. září a jejím cílem je představit mBank jako banku, která svým klientům dokáže nabídnout jednoduché nástroje k tomu, aby jejich účet byl v bezpečí. Kampaň vizuálně i myšlenkově navazuje na nový positioning, který agentura DDB Prague pro klienta mBank nastavila.
„Vycházeli jsme z insightu, že lidé ve vidině zisku či ušetření peněz ztrácejí ostražitost. Navíc mají pocit, že ubránit se může být nad jejich síly. Přestože různé online podvody opravdu složité jsou, ubránit se jim ale nemusí být vůbec těžké. Pokud víte, jak na to,“ komentuje hlavní myšlenku kreativní ředitelka DDB Prague Iva Nitkulinec.
V hlavních spotech se tak objevuje postava, která nejprve působí jako superhrdina, než zjistíme, že se jedná o úplně obyčejného muže, který ví, jak se chránit. Děj myšlenkově navazuje na nový dlouhodobý koncept „Velká malá vítězství“, kde i malá akce může přinést velké věci.
„Žijeme v době, kdy se snažíme všechno maximálně zjednodušit. Neustále spěcháme, a tak často přehlédneme varovné signály, které nás mohou upozornit na nebezpečné situace. V této hektické realitě, kdy se nám zdá, že čas je náš nejcennější majetek, je snadné stát se obětí podvodu. Proto se v mBank zaměřujeme na to, abychom přinášeli klientům nové možnosti, jak jejich finance chránit, a zároveň edukovali širokou veřejnost v oblasti kybernetické bezpečnosti,“ vysvětluje Kateřina Šimberská, „communication supervisor“ mBank pro Česko a Slovensko.
„S příchodem období online nákupů, jako jsou Black Friday a vánoční sezóna, přichází i rizika, která mohou ohrozit vaši peněženku. Proto jsme se rozhodli zaměřit naši kampaň na podvodné e-shopy, které mohou klienty připravit nejen o zakoupené zboží, ale také vyluxovat jejich účet. A přitom existuje jednoduché a pohodlné řešení, jak mít své peníze v bezpečí – pro online nákupy používat naši dobíjecí eKartu,“ dodává Kateřina Šimberská.
Kampaň bude k vidění nejen online, ale i v pražském metru, dalších OOH a také v kinech.
„Věděli jsme, že práce se superhrdinským motivem je tenký led, protože to snadno může sklouznout k ohranému klišé. Ale věříme, že se nám to podařilo dobře vybalancovat. Tak, aby superhrdina byl vidět na první pohled, ale na ten druhý je jasné, že je to jen vizuální hříčka,“ přibližuje vizuální styl „art director“ Václav Matoušek.
O produkci videí se postaral AD Kolektiv pod taktovkou režiséra Davida Chvátala. Fotografie vznikly rukou fotografa Jakuba Kríža.
Vizitka kampaně
Klient: mBank
Kreativní agentura: DDB Prague
Chief Creative Officer: Klára Palmer
Creative Director: Iva Nitkulinec
Art Director: Václav Matoušek, Jaroslav Mašek
Copywriter: Markéta Kolodžejová
Bussines Director: Rostislav Novák
Project Manager: Lucie Špeldová
Head Producer: Ondřej Martinec
Producer: Bára Celuchová
Sound Engineer: Ondřej Dvořák
Produkční agentura: AD Kolektiv
Režisér: David Chvátal
Fotograf: Jakub Krížo
Producent: David Promberger
Line Producer: Kristina Makovská
Mediamix: online, OOH, cinema
Nasazení: od 23. září 2024