Digitální grafika a sound branding. V kampani k 5. výročí zákaznické aplikace Orlen využila agentura Kaspen/Jung von Matt inovace. Cílem kampaně je zvýšit povědomí o aplikaci i značce a podpořit její pozitivní vnímání mezi zákazníky.
Hlavním protagonistou kampaně je populární herec Jakub Štáfek, známý především postavou Julia Lavického, alias Laviho, z úspěšného filmu Vyšehrad: Fylm (2022) anebo ze seriálu Ulice. Dále ve spotu můžeme zahlédnout i ambasadora značky Orlen, závodníka a jezdce rallye Martina Prokopa.
Integrovaná 360stupňová kampaň zahrnuje ATL i BTL formáty. Kromě klasických televizních, rádiových a online formátů se v kampani objeví i speciální prvky jako online interaktivní hra nebo filtry na sociálních médiích. Novinkou je i využití zvukového podpisu, takzvaného. sound brandingu.
„Sound branding, jinak také známý jako sonický design, je dnes základem identity každé moderní značky. Proto jsme se rozhodli vytvořit zvukovou podobu identity aplikace a tu následně využít v co nejširší míře. Za její finální podobou stojí známý hudební skladatel Karel Havlíček,“ říká Adéla Djelmová z Kaspen/Jung von Matt, „account director“ pro skupinu Orlen Unipetrol.
„Spotem uvádíme v život bodíky, digitální grafické prvky, za kterými stojí studio R.U.R., a základní myšlenku, že s novou aplikací ORLEN jednoduše zabodujete,“ uvádí výkonná ředitelka agentury Kaspen/Jung von Matt Barbora Hájková. Zvukový branding je implementován také do samotné aplikace a měl by doprovázet i její budoucí komunikaci. „Dobré zvukové logo překvapí, je jednoduše rozpoznatelné, vyvolává emoce, dotváří charakter značky,“ vysvětluje smysl tohoto nástroje Hájková.
Aplikace Orlen je určena pro mobilní telefony s operačními systémy Android a iOS. Zájemci si ji mohou bezplatně stáhnout a nainstalovat z portálů Google Play a App Store. Služby aplikace lze využívat v celé síti veřejných čerpacích stanic Orlen v České republice. Spolu s kampaní aplikace přináší mimo jiné i možnost mobilních plateb u stojanu pomocí bankovních karet, Apple Pay / Google Pay nebo Tankaret.
Vizitka kampaně
Klient: Orlen Unipetrol
Kreativní agentura: Kaspen/Jung von Matt
Creative Director: Tomáš Kopečný
Creative Idea: Richard Svárovský & Viktor Špála
Copywriter: Michaela Ferstlová
Account Director: Adéla Djelmová
Produkce: Woobetz
Režie: Jakub Švejkar
Kamera: Radim Střelka
Hudba/Sound branding: Karel Havlíček, Kabelovna Studios
Postprodukce: R.U.R.
KV Photo & CGI: Adam Bartas / 2PM
Mediamix: TV, OOH, print, digital, rádio, POS čerpací stanice