Orlen ve výroční kampani využívá sound branding

Digitální grafika a sound branding. V kampani k 5. výročí zákaznické aplikace Orlen využila agentura Kaspen/Jung von Matt inovace. Cílem kampaně je zvýšit povědomí o aplikaci i značce a podpořit její pozitivní vnímání mezi zákazníky.

Hlavním protagonistou kampaně je populární herec Jakub Štáfek, známý především postavou Julia Lavického, alias Laviho, z úspěšného filmu Vyšehrad: Fylm (2022) anebo ze seriálu Ulice. Dále ve spotu můžeme zahlédnout i ambasadora značky Orlen, závodníka a jezdce rallye Martina Prokopa.

Integrovaná 360stupňová kampaň zahrnuje ATL i BTL formáty. Kromě klasických televizních, rádiových a online formátů se v kampani objeví i speciální prvky jako online interaktivní hra nebo filtry na sociálních médiích. Novinkou je i využití zvukového podpisu, takzvaného. sound brandingu.

„Sound branding, jinak také známý jako sonický design, je dnes základem identity každé moderní značky. Proto jsme se rozhodli vytvořit zvukovou podobu identity aplikace a tu následně využít v co nejširší míře. Za její finální podobou stojí známý hudební skladatel Karel Havlíček,“ říká Adéla Djelmová z Kaspen/Jung von Matt, „account director“ pro skupinu Orlen Unipetrol.

„Spotem uvádíme v život bodíky, digitální grafické prvky, za kterými stojí studio R.U.R., a základní myšlenku, že s novou aplikací ORLEN jednoduše zabodujete,“ uvádí výkonná ředitelka agentury Kaspen/Jung von Matt Barbora Hájková. Zvukový branding je implementován také do samotné aplikace a měl by doprovázet i její budoucí komunikaci. Dobré zvukové logo překvapí, je jednoduše rozpoznatelné, vyvolává emoce, dotváří charakter značky,“ vysvětluje smysl tohoto nástroje Hájková. 

Aplikace Orlen je určena pro mobilní telefony s operačními systémy Android a iOS. Zájemci si ji mohou bezplatně stáhnout a nainstalovat z portálů Google Play a App Store. Služby aplikace lze využívat v celé síti veřejných čerpacích stanic Orlen v České republice. Spolu s kampaní aplikace přináší mimo jiné i možnost mobilních plateb u stojanu pomocí bankovních karet, Apple Pay / Google Pay nebo Tankaret. 

Vizitka kampaně

Klient: Orlen Unipetrol
Kreativní agentura: Kaspen/Jung von Matt
Creative Director: Tomáš Kopečný
Creative Idea: Richard Svárovský & Viktor Špála
Copywriter: Michaela Ferstlová
Account Director: Adéla Djelmová
Produkce: Woobetz
Režie: Jakub Švejkar
Kamera: Radim Střelka
Hudba/Sound branding: Karel Havlíček, Kabelovna Studios
Postprodukce: R.U.R.
KV Photo & CGI: Adam Bartas / 2PM
Mediamix: TV, OOH, print, digital, rádio, POS čerpací stanice

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-42

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-42

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Golden Drum
Balíkovna
Esomar kongres

MAM Exkluzivně v časopise

Davide Zicca
Kauza deníku Sport
Freddie Öst
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Souboj-spotu_09_zari_1440x400
Sazkabet
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Souboj-spotu_09_zari_1440x400
Sazkabet
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka