Orea Hotels & Resorts zakončuje léto s obsazeností 95 procent, nárůstem výnosů o 15 procent a pozitivní zpětnou vazbou. Díky výsledkům a věrnosti hostů spustila 23. září novou kampaň „Óóórea“.
„Uzavíráme velmi úspěšnou letní sezonu. Oproti loňskému roku obsazenost o několik procentních bodů narostla, Navíc jsme zaznamenali větší ochotu hostů trávit dovolenou v České republice. V rámci resortů máme až 95 procent hostů právě z naší země. Čtvrtina z nich k nám pak jezdí opakovaně. Podle zpětných vazeb, které získáváme, poznávají, že v našich resortech mohou získat minimálně srovnatelný zážitek i kvalitu služeb jako v přímořských letoviscích, a to bez nutnosti cestovat daleko za hranice,“ řekl Gorjan Lazarov, generální ředitel Orea Hotels & Resorts.
Hosté ze zahraničí, zejména z Německa, Slovenska a Polska, resorty evidovaly v letní sezoně v jednotkách procent. Naopak v městských hotelech, například v Praze, byli podle ředitele obchodní strategie Orea Hotels & Resorts Jiřího Fontany Češi v menšině: „V létě byl jejich podíl pod 20 procent, přibližně stejně se ubytovalo hostů z okolních zemí. Z ostatních evropských zemí k nám přijelo až 50 procent hostů. Délka pobytu činila v resortech více než tři a ve městech přes dvě noci.“
Emoce hostů byly základem nové kampaně „Óóórea“
Cílem nové kampaně „Óóórea“ je zvýšit povědomí lidí o hotelech a resortech sítě Orea. Kampaň je postavena na jednoduchém, ale výstižném citoslovci „óóó“, které symbolizuje nadšení a překvapení, jež hosté často při pobytech cítí a oceňují. „Výzkumy potvrdily, že hosté si Orea hotely zapamatují a velmi vysoce skórujeme v ‚top of mind‘. Stále se ale najdou lidé, kteří nás neznají nebo mají značku Orea spojenou s historickými atributy, které už pro naše hotely neplatí. A právě na ně je především zaměřena naše nová kampaň, která je pro segment hospitality z hlediska kreativy, investic i využití mediamixu netradiční. Orea ráda zkouší nové věci, jsme inovativní značkou a chceme, aby to bylo z naší komunikace vidět,“ konstatuje Monika Jančová, marketingová ředitelka Orea Hotels & Resorts.
Pro přípravu kampaně se Orea spojila s mladým režisérem Petrem Dvořákem, který dodal TV spotu velmi výraznou audiovizuální podobu. „Svým odvážným a výrazným konceptem, který by člověk zrovna u hotelů nečekal, mě kampaň hned zaujala,“ přiznává režisér televizních spotů Petr Dvořák ze Stink Films, který myšlence a uměleckému záměru vtiskl konkrétní podobu a životní energii. „Společně s agenturou i společností Orea jsme tak mohli vytvořit současný a cool spot, který zaujme na první pohled a snad trochu vybočí z reklamní rutiny,“ dodává Dvořák. Kampaně „Óóórea“ s příjemnou nadsázkou a milým humorem si určitě všimne každý – uvidíte ji v televizních spotech a uslyšíte v rádiích, bude s vámi jezdit na tramvajích a čekat v digitálních médiích.
Agentura Etnetera Motion, která koncept navrhla, vyrobila kromě verze pro online a offline formáty i rádiové spoty. „Malá překvapení, jako jsou třeba výborná svačina zabalená na váš výlet, úžasně připravená káva, prosecco při příjezdu nebo dechberoucí výhled z pokojů, jsme dostali do popředí kampaně jednoduchou reakcí ‚óóó‘ a přímo jej navázali na samotný název brandu. Cílem je oslovit široké spektrum hostů – od rodin s dětmi po páry hledající romantický únik,“ potvrzuje David Böhm, kreativní ředitel Etnetera Motion.
Kampaň se natáčela za plného provozu v nabité sezóně v Orea Hotelu Pyramida a Orea Resortu Horal, kde se celý štáb stal nečekanou atrakcí pro hosty. Ačkoli natáčení bylo velice náročné, na place panovala skvělá atmosféra. Ve spotu si zahrál i hvězdný host – veverka Sisi, která čekala několik hodin na svoji scénu za oknem. Svůj výstup pak bravurně zvládla za dvě minuty, což byl rekord dne. Pro kampaň tvůrci volili výraznost, aby přitáhli pozornost a vybudovali „awareness“ značky. Režisér Petr Dvořák dokázal, že i takové zpracování může být velmi estetické. „Petrův nápad propojit ooočka do melodie se osvědčil. Vždy se snažíme myslet na to, co je pro naše hosty v dané chvíli důležité a co je potěší. Ať už jde o kávu od baristy při snídani, sushi na bufetových večeřích nebo připravenou svačinu na výlet. Navíc se nám dlouhodobě daří mít na provozech kolegy, kteří jsou k hostům empatičtí, a to je ze všeho nejcennější, co v Orea máme. Óóó našich hostů patří určitě právě i jim,“ tvrdí Monika Jančová. Celá kampaň se točí kolem momentů, které jsou pro Orea typické.
Gastronomie, zábava a služby lichotí rodinám i businessu
Pro podzimní a zimní sezonu Orea připravuje tematické speciální gastronomické zážitky, mezi kterými nechybí např. svatomartinská husa, zvěřinové hody, bohaté šťastné Vánoce a neodolatelný silvestr. Rodiny s dětmi si mohou ve vybraných hotelech a resortech užít halloweenskou nebo mikulášskou zábavu. Každý víkend a o podzimních a zimních prázdninách se malí hosté mohou v resortech bavit v animačních programech s Liškou Eliškou.
Podzim a zima jsou pro společnost Orea také obdobím, kdy se do hotelů po letních prázdninách vrací business hosté, konference, teambuildingy a v zimě pak prostory ožívají vánočními večírky. „Důležitým cílem je poskytovat všem hostům maximální pozitivní zážitek a profesionální ‚event management‘. Díky tomu se k nám klienti opakovaně vrací a přidávají se noví,“ uvádí obchodní ředitelka společnosti Lucie Gajdošová.
Orea Hotels & Resorts plánuje další inovace, rozšíření služeb a expanzi. „Orea je otevřena novým projektům. Není výjimkou, že nás sami majitelé hotelů kontaktují s tím, že by se chtěli začlenit do sítě Orea,“ doplňuje generální ředitel Gorjan Lazarov. Již příští rok plánuje společnost otevřít dva nové hotely v lákavých regionech České republiky.
Orea v současnosti nabízí ubytování ve zhruba 2200 pokojích napříč resorty, městskými a spa hotely. Průměrná spokojenost hostů je nad číslem devět. Ve společnosti pracuje více než 700 zaměstnanců.
Vizitka kampaně
Klient: Orea Hotels & Resorts
Kreativní ředitel: David Böhm
Agentura: Etnetera Motion
Copywriters: Šimon Weiss Ondřej Doskočil Amrich
Art director: David Michalek
Design: Zuzana Soudská
Account Director: Jan Šulc
Strategy: Pavel Vykydal
Director: Petr Dvořák
Production: Stink Films