Kaufland pokračuje v edukační kampani „Nekrm koš!“ s podtitulem „Předsudky“. Kampaň se zaměřuje na plýtvání jídlem a správné skladování potravin, využívá odvážné titulky k zamyšlení zákazníků.
Vyhodili ho jen proto, že byl natvrdlý. Dostala padáka jenom proto, že vypadala staře! To jsou jen dva vybrané titulky nového ročníku kampaně „Nekrm koš!“. Ta informuje veřejnost o nesprávném zacházení s některými potravinami. Do centra pozornosti se tak dostávají banány, chléb, rajčata či kedlubny a spolu s nimi také rady, jak s těmito produkty zacházet.
„V novém ročníku kampaně ‚Nekrm koš!‘ jsme vsadili na odvážné titulky. Věříme, že tímto způsobem se nám podaří oslovit širokou veřejnost a znovu připomenout problematiku plýtvání potravinami. Podobně jako v předchozím ročníku kampaně se i letos chceme zaměřit na sdílení rad a tipů, jak správně skladovat potraviny pro zachování jejich čerstvosti nebo jak využít potraviny, jejichž vzhled se nám již nezdá úplně ideální,“ říká tisková mluvčí společnosti Kaufland Renata Maierl.
Komunikační mix zahrnuje kromě printu a online prostoru včetně sociálních sítí také OOH prezentaci vizuálů, rádiové spoty, spolupráci s influencery a využití interních komunikačních kanálů společnosti Kaufland. „Chceme upozornit, že plýtvání potravinami je celospolečenský problém a je důležité mu předcházet jak na úrovni jednotlivců, tak v rámci procesů nastavených v jednotlivých prodejnách i v dodavatelském řetězci,“ dodává Renata Maierl.
Společnost Kaufland se problému plýtvání potravinami věnuje dlouhodobě a zavedla řadu opatření, která pomáhají předcházet vzniku potravinového odpadu. Patří mezi ně například moderní IT systém Autodispo, který objednává velkou část zboží na základě predikce poptávky a vyhodnocení aktuální nabídky. U méně frekventovaných artiklů pak společnost Kaufland snížila zásobu daných produktů v prodejnách, čímž snižuje riziko, že dané zboží nebude prodáno včas.
Jako jediný obchodní řetězec v České republice navíc Kaufland disponuje vlastním masozávodem, který funguje v režimu just-in-time objednávek, což eliminuje riziko nadprodukce a zároveň zákazníkům zajišťuje čerstvé maso bez nutnosti dlouhého skladování. Standardem je také průběžné zlevňování zboží s blížící se expirací či spolupráce s Českou federací potravinových bank.
Vizitka kampaně
Klient: Kaufland
Kampaň: Nekrm koš! (Ročník 2024 – Předsudky)
Agentura: FleishmanHillard
Kreativa: FleishmanHillard
Produkce: FleishmanHillard
Mediamix: print, online, social, OOH, rádio, spolupráce s influencery, interní komunikační kanály
Nasazení: od 4. září 2024