Online psychoterapeutická platforma Hedepy spouští v Česku rebrandingovou a marketingovou kampaň. Jejím cílem je po vzoru hesla „Skvělou terapii dělá skvělý terapeut“ ukázat, že výběr vhodného odborníka je pro úspěšnost terapie klíčový a díky Hedepy zároveň mnohem snazší.
Z průzkumu, který Hedepy realizovalo s agenturou Perfect Crowd, vyplývá, že určitým psychickým problémům čelí ve svém životě třetina Čechů. Setkávají se především s úzkostmi a depresí, kvůli kterým zároveň i nejčastěji vyhledávají terapii. Pro necelých 60 procent dotázaných je při zvažování terapie nejdůležitějším faktorem výběr vhodného odborníka, takzvaný správný fit a osobní sympatie tak upřednostňují například i před kratší čekací dobou. I to je proto ústředním motivem právě probíhající Hedepy kampaně – platforma totiž nabízí jednoduchý párovací test, kdy po zodpovězení několika otázek doporučí terapeuta na míru dle toho, co klient řeší a jaká má od terapie očekávání. Výběr pak usnadňují také video medailonky jednotlivých odborníků.
„To, že člověku terapeut z nějakého důvodu nesedne, je nejčastějším důvodem, proč lidé terapii ukončují. Často z toho pak vyvozují, že terapie pro ně není, stačilo by přitom najít odborníka, se kterým funguje ta správná mezilidská chemie. A to je právě to, na co se v naší současné kampani soustředíme. Chceme lidem ukázat, že terapie je vlastně úplně pro každého, jen je potřeba najít ten správný „match“. Proto mají lidé na Hedepy k dispozici krátká video představení odborníků i párovací test, které je nasměrují, se kterým terapeutem by si mohli nejlépe sednout,“ říká ke kampani Marieta Kadlecová, CMO platformy Hedepy pro český, slovenský, maďarský a rumunský trh.
Rebranding se dotýká vizuální identity i celkového hlasu značky
Skrz novou kampaň Hedepy současně představuje i svou novou vizuální identitu. Rebranding se promítne nejen do vzhledu a funkčnosti webových stránek, ale i do nového grafického designu a logotypu. Ten platforma pozměnila i proto, že původně graficky propojená koncovka názvu Hedepy, tedy „py“, odpovídá při přepisu z azbuky do latinky koncovce „ru“. Koncovku asociující Rusko se proto platforma rozhodla vzhledem k válečné situaci na Ukrajině a empatii k tamním obyvatelům přepracovat.
Na Ukrajině Hedepy začalo působit právě se začátkem války, přičemž zájem o online psychoterapeutické služby v zemi kontinuálně roste a platforma tak na zdejším trhu sdružuje již více než 100 odborníků. Kromě vizuální identity se pak rebranding dotkne i celkového tónu komunikace, který chce působit pozitivněji a ukázat, že péče o duševní zdraví by měla být běžnou součástí našeho každodenního života.
„Od roku 2020, kdy Hedepy vzniklo, se vnímání duševního zdraví a terapie ve společnosti velmi posunulo. Na většině trzích, kde působíme, už to dávno není takové tabu, a lidé jsou v péči o své duševní zdraví mnohem více edukovaní. Z obecného budování kategorie online terapie se tak rebrandingem posouváme ke konkrétní propozici – na Hedepy najdete terapeuta, který vám sedne,” vysvětluje Kadlecová.
Kromě OOH zapojí Hedepy i YouTube, Metu a TikTok
Marketingovou a rebrandingovou kampaň budou v Praze na dvou místech doprovázet i tematické billboardy, které k normalizaci péče o duševní zdraví přispějí odlehčenými titulky jako např. „Terapeuti jsou jako džíny. Musí ti dobře sedět.“ Kromě out-of-home formátů bude Hedepy s kampaní pracovat rovněž na sociálních sítích – ve spolupráci s influencery chce ukázat, jak snadné může nalezení správného odborníka být a jaké nástroje k tomu sama platforma nabízí. Celková strategie kampaně tentokrát vznikala primárně in-house, a to ve spolupráci s agenturou We Are Wrong.
Kredity kampaně
Marketingová agentura: We Are Wrong + in-house
Mediální agentura: Mediaplus Prague
Digitální produkce: Proficio, LCG New Media
Audiovizuální produkce: Bumerang.film
Mediamix: Online, Social, Out-of-home