Hlavními tvářemi nové kampaně ČSOB od agentury Darwin & the Machines jsou Sandra Nováková se synem Mikulášem.
Nakládat s vlastními financemi je dovednost, kterou by mělo ovládat každé dítě. Skupina ČSOB ve spolupráci s Mastercard proto spouští novou kampaň zaměřenou na dětské účty, která tuto dovednost vyzdvihuje jako „superschopnost“.
Hlavními tvářemi kampaně jsou herečka Sandra Nováková se synem Mikulášem. Ten se ve video spotu oblečený do hrdinského obleku učí používat vlastní platební kartu, když si sám kupuje popcorn.
Kampaň se opírá o data a průzkumy ČSOB a Mastercard. Z nich vyplývá, že dvě třetiny rodičů dávají dětem kapesné, v průměru 600 korun měsíčně. Výše kapesného pak skokově narůstá s přechodem na střední školu. Většina dotázaných se svými potomky mluví o rodinném rozpočtu už od předškolního věku, zhruba polovina pak útraty svých dětí kontroluje nebo přímo určuje, co si smějí koupit.
Za jeden nákup děti průměrně utratí 89 korun, za herní aplikaci 220 korun a za jízdenku 50 korun. Z průzkumů dále vyplývá, že u nejmenších dětí rodiče obvykle vyplácejí kapesné v hotovosti. S rostoucím věkem dítěte častěji využívají právě bankovní účet
„V ČSOB systematicky pracujeme spolu se školami i rodiči na zvyšování finanční gramotnosti dětí a v posledních letech nám v tom intenzivně pomáhá i náš partner Mastercard. Aktuální kampaní oslovujeme právě rodiče, kteří často ani nevědí, že mohou otevřít účet svému dítěti ihned po narození,“ uvedl Radovan Kuštek, výkonný manažer skupinového digitálního marketingu ve skupině ČSOB, a doplnil: „Účet se postupně přizpůsobuje potřebám a požadavkům dítěte, nabízí vlastní platební kartu a v pozdějším věku i její nahrání do chytrých hodinek nebo telefonu.“
Za kreativním zpracováním kampaně stojí agentura Darwin & the Machines, produkci zajistila společnost Darq Studio a režii měl na starosti Kilián Vrátník jako zástupce GenZ. Mediální plánování a nákup realizovala Publicis Groupe, spolupráci s influencery Bison & Rose. Televizní spot se natáčel v centrále ČSOB v pražských Radlicích.
Zajímavostí navíc je, že jednu z rolí ztvárnila také členka marketingového týmu ČSOB. „Jít dobrovolně do práce o víkendu a prodávat modrý popcorn synovi známé herečky? Tak tuhle historku jsem si rozhodně nemohla nechat ujít,“ směje se své nezvyklé roli Martina Nováková, expert digitálního marketingu ČSOB.
Vizitka kampaněKlient: ČSOB
Agentura: Darwin & the Machines
Produkce: Darq Studio
Režie: Kilián Vrátník
Mediální agentura: Publicis Groupe
Spolupráce s influencery: Bison & Rose