Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Nový Jupík Sparky jiskří energií v kampani od Proboston Creative

V květnu uvedla Kofola ČeskoSlovensko na český a slovenský trh zcela novou značku drinků v plechovce Jupík Sparky, který cílí na věkovou kategorii starších dětí a teenagerů.

Sparky navazuje na atribut ovocnosti Jupíka, ale rozšiřuje portfolio o nový přístup k příchutím drinku, kdy se jednotlivé varianty jmenují podle nálad – Hype, Fun a Chill. Každé dítě si tak může vybrat drink přesně podle svého aktuálního rozpoložení.

Název vychází z anglického slova „spark“, tedy jiskra, která je stejně živá a neposedná jako všechny děti.

Reklama
ČEZ

V agentuře Proboston vytvořili barevnou grafickou stavebnici a staví tak svět plný fantazie a neomezených možností. Sparky Hype ovládla oranžová, aktivní barva plná energie. Pro Sparky Fun byly zvoleny odstíny zelené, veselé a hravé barvy. U Sparky Chill byla vybrána modrá, klidná barva vhodná pro relax a odpočinek. Tvůrci si hrají s geometrickými prvky, kterými tvoří vektorové objekty a brandové prvky značky jako jsou bílá kolečka symbolizující bublinky v nápoji a hvězdy – jiskry.

Každá příchuť má svůj vlastní klíčový vizuál doplněný o autorskou ilustraci, navázanou na konkrétní náladu, a vlastní headline. V textech je angličtina „počešťena“ a je využíváno slovo „sparknout“ – zažehnout něco nového v každodenním životě. Na klíčovém vizuálu, který je společný pro všechny tři příchutě, kombinuje Proboston tři barvy do jednoho layoutu ve formě vertikálních pruhů, přičemž stále ctí barevný kód konkrétních příchutí.

Součástí výstupů Probostonu byl nejen návrh kompletní vizuální identity nové značky včetně tří barevných verzí logotypu, ale také „packaging“ – „sleek“ plechovky o objemu 0,33l, 4 klíčové vizuály, branding merche a příprava POS materiálů pro aktivity na akci BezvaFest, které se Sparky účastnil coby sponzor a hlavní partner. Zde agentura vytvořila celou chill Sparky zónu se stany, lehátky, sedacími vaky, nafukovacími plechovkami a herními prvky pro soutěže. V rámci BezvaFestu se lidé mohli vyfotit ve fotokoutku, anebo si natočit speciální 360° video a získat svůj originální brandovaný „suvenýr“.

Od července byla kampaň na Slovensku rozšířena o OOH billboardovou komunikaci všech příchutí Jupík Sparky. Od srpna jsou součástí kampaně v Česku i tři 20vteřinové televizní spoty na kanálech Prima Group a Óčko. Každý spot je věnovaný jedné ze tří variant drinku a hraje si s náladou dané příchutě. Spoty vznikly v produkci Closer pod vedením režiséra Luboše Rezlera. Tyto spoty jsou na Slovensku také využívány v rámci online kampaně.

Hlavní postavou spotů je Matěj Plšek, ambasador značky Sparky a finalista populární soutěže ČeskoSlovensko má talent. Matěj se stal výraznou tváří značky také na sociálních sítích (převážně na Instagramu), v online komunikaci, ale právě i na zmiňovaném BezvaFestu.

„Matěje vnímáme jako element blízký cílové skupině, jako kluka, který si plní své hudební sny a je pro mladé publikum atraktivní. A protože Sparky drink je o svobodě, fantazii a neomezených možnostech, vše nám do sebe hezky zapadá,“ říkají v agentuře Proboston.

Vizitka kampaně
Klient: Kofola ČeskoSlovensko
Značka: Jupík Sparky
Kreativní agentura: Proboston Creative
Creative Director: Jan Urbanec
Art Director: Jakub Matoušů
Ideamaker/Copywriter: Jáchym Jakeš
Account Director: Daniela Matoušů
Produkce: closer
Režisér: Luboš Rezler
Nasazení: od května do září 2024
Mediamix: TV, online, social, OOH, eventy, in-store

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)