McDonald’s uvádí nový McCrispy Deluxe s kuřecím masem, dostupný ve všech českých restauracích. Reaguje tím na rostoucí zájem o kuřecí produkty. Doprovází ho i nová marketingová kampaň s filmem „Lajky, hejty, kuřecí“.
McDonald’s sleduje nárůst prodejů výrobků s kuřecím masem celosvětově. V případě českých restaurací jsou aktuálně čtyři z deseti jídel objednány právě s kuřecím proteinem. I proto se řetězec rozhodl tento segment dále posilovat, jak vysvětluje marketingový ředitel McDonald’s pro Česko, Slovensko a Ukrajinu Martin Troup: „Pravidelně vyhodnocujeme, jaká jsou přání našich zákazníků a fanoušků. V tomto případě bylo zadání jasné. Čtyři z deseti prodaných jídel v našich restauracích je s kuřecím proteinem, to je dostatečné potvrzení, že se do českého Mekáče chodí na kuřecí. Od uvedení McCrispy navíc poptávka po kuřecím opět stoupla. Dosavadní prodeje naplnily naše očekávání, věříme, že i dnes uvedená verze Deluxe si najde své věrné fanoušky.“ McCrispy Deluxe není limitka, stává se pevnou součástí menu.
Uvedení nového kuřecího burgeru doprovází originální marketingová kampaň, která reaguje na enormní množství digitálního obsahu. Přichází proto s konceptem „Mockumentary“. Chtěli jsme oslovit zákazníky, kteří mají rádi kuřecí produkty, ale nejsou pravidelnými návštěvníky McDonald’s,“ vysvětluje Troup. S formátem mockumentu, tedy směsicí dokumentu a fikce přišla agentura Follow Bubble . „Tento formát nám přišel jako ideální řešení našeho problému. Dokáže zaujmout, vyvolat debatu a možná i přesvědčit lidi,“ dodává Troup.
Snímek s názvem „Lajky, hejty, kuřecí“ vypráví příběh tří lidí, kteří na sociálních sítích vyjádřili v minulosti pochybnosti, zda je McDonald’s dobrou volbou pro milovníky kuřecího. Tým McDonald’s je proto kontaktoval, po dohodě navštívil a nabídl ochutnávku nedávno představeného burgeru McCrispy. Celé křupavé prso v kombinaci s medovo-hořčičnou omáčkou, novou žemlí a čerstvým salátem komentující přesvědčilo, že kuře v Mekáči může být zkrátka stejně dobré jako jakékoli jiné. „Lajky, hejty, kuřecí“ najdou lidé už ve středu na YouTube kanálu McDonald’s Česko.
Kampaň nebude pouze ve formě dlouhého videa, které bylo představeno novinářům, ale bude obsahovat i kratší formáty, které se objeví na různých online platformách jako YouTube, Instagram nebo Facebook. „Kampaň bude postupně nasazována a média se budou doplňovat,“ upřesňuje Troup.
Jedním z hlavních cílů kampaně je zdůraznit nabídku kuřecích produktů McDonald’s, jako jsou McNuggets, McChicken nebo wrapy. „Pro nás se McCrispy stává vlajkovou lodí a chceme ho dál inovovat skrz McCrispy Deluxe,“ říká Troup. V plánu jsou i další nové produkty s kuřecím proteinem, ale konkrétní detaily zatím neprozradil.